Garage-salg

Mine forældre er i denne weekend på en lille storby-ferie, og i den forbindelse var jeg hjemme hos dem fredag-lørdag og hygge med min lillebror, og deres dejlige schæfer.
Da jeg ville gå hjem til mig selv igen lørdag formiddag, fik jeg øje på et kæmpe-skilt som syntes at være sat op ud af det blå, ved huset lige overfor på den anden side af vejen. “LOPPEMARKED” stod der med gigantiske bogstaver – ren lykke!
Genboen var en ældre dame som nu er flyttet på plejehjem, og hendes barnebarn med tilhørende barn og ægtefælle har nu overtaget huset. Derfor skulle der ryddes godt ud i bedstes gamle gemmer, og det kom der et lille garagesalg/loppemarked ud af. Jeg havde kun 70,- på mig i småmønter, men fik en god og hyggelig snak med manden i huset – jeg blev endda inviteret til øl og grillfest samme aften, og fik mig næsten en tjans som babysitter i fremtiden! – og så fik jeg lov at købe disse 3 fine tasker og den smukke dåse for de penge jeg nu lige havde på mig.

Især den store, brune kuffertlignende taske bagerst er jeg utrolig glad for. Den er simpelthen fantastisk, og låsen kan lukkes i flere “etager”. Den sorte er foret med postkasserødt stof og har fine, rynkede elastikbånd i den ene side indvendigt (også i rødt) til at holde fast på eventuelle små-ting. Den blå skindtaske er både en skuldertaske og en clutch, idet remmen kan klipses af og på. For jer der måske endnu ikke har opdaget det, har jeg en svaghed for tasker – især brune skindtasker! <3

Skriv et svar

