Fantastiske Fund – 1 uge gammel

Så rundede Fantastiske Fund sin første uge som blog. Jeg har hygget mig enormt meget, og glæder mig til at blogge endnu mere her i sensommeren og efteråret, og krydser fingre for at folk vil blive ved med at vende tilbage/kigge forbi. Jeg er pt oppe på ca. 430 besøgende, og jeg aner ikke hvor godt/skidt det er, men så længe nogen kan have lidt glæde af mine indlæg, og jeg selv hygger mig med at skrive/tage billeder/vise frem, så fortsætter jeg i hvert fald længe endnu. Tak til de af jer som har efterladt en kommentar eller to, og dejligt at blive beriget med nye “blog-bekendtskaber”!

Denne weekend har for mig virkelig stået i loppe-tegnet. Jeg var til et lille, lokalt loppemarked i mine forældres kvarter i går, og kom hjem med disse fine ting for ca. 65 kr. ialt:

Flere, fine dåser til samlingen, et gammelt spejl og to ældre rammer, som vistnok er ret populære, og ellers i dyr/høj kurs på andre/større loppemarkeder. De er allerede røget hen til den lille samling af andre gamle rammer på vores kommode, hvor de gamle sort-hvid fotos af mine bedsteforældre kommer til deres ret.

Her til formiddag trodsede jeg regn og vind, og tog alene på loppemarked. Også et lille, privat ét nede ved nogle boligblokke bag byen (den lokale ugeavis er jo et HIT når man er loppemarked-gænger!). Regnvejret ødelagde desværre det hele lidt; der var ikke så mange boder som der nok skulle have været, og alting var dækket til af platicposer for ikke at blive ødelagt af vand, så det var lidt svært at begærde sig rundt og få et ordentligt kig, når man samtidig havde pose og paraply at holde styr på. Men jeg fik da brugt ca. 70 kr i én enkelt bod på disse køb:

Den blomstrede tunika er egentlig udenfor min størrelse, men jeg tænker at den kan peppes op med et bælte i taljen hvis den bliver for løs, og med min korte, sorte skindjakke. Den sorte taske var en aflagt fra sælger bedstemor, lige som jeg allerbedst kan lide dem :-) Den skal nok få sin revival hos mig og blive brugt flittigt! Den røde pung gav jeg en sølle femmer for, og lyskæden bringer virkelig hygge og er fuldstændig intakt/virker som den skal.

Har du gjort dig nogle gode fund i weekenden – enten på udsalg, loppemarked, lagersalg etc.??

Denne fine og stortset nye nederdel fra Topshop fik jeg i øvrigt “pruttet” godt ned på Trendsales i sidste uge – købspris var 300, men jeg fik den til ca. 90 kr. ink. levering/porto. Jeg er helt vild med Topshop, men er ikke enig i det er et budgetvenligt mærke. Det er måske billigt nok for størstedelen af forbrugerne, men for mit vedkommende skal tøjet helt ned i H&m’s laveste prisskala, før jeg synes noget tøj er billigt/budgetvenligt nok. Jeg køber aldrig tøj fra f.eks. Tophop og Zara fra nyt; det er simpelthen for dyrt for mig. Så er det jo super skønt med Trendsales, hvor man kan få det man leder efter til halv pris – især når det så virker helt nyt som denne søde blomstrede ting (sløjfen sidder bagpå):

Skriv et svar

