Bog-ugen der gik i vasken

Kære læsere…! Da jeg besluttede mig for at lave en bog-uge her på bloggen med daglige indlæg om en god bog, tog jeg ikke højde for mit dårlige helbred, hvilket jeg nok skulle have gjort ;-) Onsdag måtte jeg desværre en tur til lægen, så på skadestuen og til slut indlægges og opereres pga. en “perineal absces” (hvad det helt præcist betyder kan du evt. google!). Det er desværre en efterhånden halv-årlig, tilbagevendende begivenhed – det har det i hvert fald været i ca. halvandet år nu, og dette var så fjerde gang. Det er super træls, ret øv og en smule pinligt, men desværre nok noget jeg bare må leve med. Dette har naturligvis resluteret i en lettere øm bagdel og en masse træthed, så derfor har jeg været nødt til at nedprioritere bloggen og bog-ugen. Jeg vil ikke begynde at samle op på en hel masse bøger nu, da det vil dreje sig om ca. 4 stykker, men jeg har selvfølgelig en del på lager jeg gerne vil dele med jer, for det var jo bestemt på forhånd hvilke bøger der skulle deles med jer på hvilken dag. De vil i stedet komme på bloggen i løbet af de næste par dage/uger, sådan lidt hist og her, for snydes for dem skal i bestemt ikke :-)

Nå, men i stedet for arbejde og ting der kræver man har skullet sidde ned i noget tid (som f.eks. blog-opdatering), har jeg i stedet været meget glad for søvn, rengøring og solbadning de sidste par dage. I går klargjorde jeg min lille altan til sommeren, og det var hårdt tiltrængt. Jeg fik skrubbet træbrædderne, plantet blomster, sået frø, fundet hynder frem – etc. Herunder følger en mindre foto-reportage af slagets gang :-)

4 kommentarer

  1. Amalie Kuhre Due · · Svar

    Hej Line
    Først og fremmest tak for en skøn alsidig blog, der tager mange emner op, der er relevante for mig og mit liv. Du gør virkeligt et stort arbejde!
    Det kan godt være, at det er fordi, jeg mere eller mindre er vokset op på et sygehus og tilmed også har en mor, der er sygeplejeske, at jeg umiddelbart tænker, at det ikke er en sygdom, man skal blive pinligt berørt af :) kan godt se det er et tabubelagt emne, men derfor behøver det jo ikke fortsat være sådan! Synes det er flot at du har valgt at offentliggøre det. Mine sygdomme er ikke tabubelagte men sværere for omgivelserne at forstå og håndtere. Synes virkelig du skal have et kæmpe klap på skulderen og et Knus oveni hatten :)

    1. Hej Amalie, tusind tak for din rigtig dejlige kommentar! Det er jo ord som dine, der gør en blogger lykkelig :-) Umiddelbart synes jeg heller ikke – længere – det er pinligt som sådan, men det kan være svært at fortælle og berette til andre mennesker, der ofte synes den slags kan være lidt ømtåleligt at tale om. Så må man forsøge at pakke det lidt ind ;-) Endnu en gang tak – for ros, knus og skulderklap. Jeg håber både du og jeg kommer os over vores skavanker, og/eller at omverdenen bliver bedre til at forstå og håndtere!
      Kærligst Line

  2. Som jeg også skrev på FB så gør det mig virkelig ondt at høre, jeg håber du er ved fat mod, og kæmper dig igennem dagene. Som du måske allerede ved, så kæmper jeg jo selv med en sygdom, som til tider kan være rigtig hård. Livet er ikke altid en dans på roser, vi må sommetider bare bide i det sure æble, og så Komme til hægterne igen.

    Kram herfra.

    1. Hej Helena – du har så ganske ret! Jeg ved du også kæmper en brav kamp. Heldigvis er det fysiske her ikke helt så slemt som alt det psykiske der også indimellem popper op, men blandet sammen kan det godt være en stor mundfuld til tider ;-) Folk som os må tage en dag af gangen, bevarer et positivt sind og være glad for det gode vi har <3 :-)
      Knus, Line

Skriv et svar

