30DBC 12: Hvordan fandt du WordPress, og hvorfor blogger du?

Ja, egentlig lyder overskriften jo Blogspot, men det er jo – for mig – temmelig irrelevant ;-) Rent faktisk havde jeg i tidernes morgen (ca. 6 år siden) en blog hos netop Blogspot, og jeg kan også se, at det er det sted, de fleste af mine blog-kumpaner holder sig til. Jeg ved ikke hvorfor jeg lige valgte WordPress denne gang, måske bare for at prøve noget andet. Tror mest det bare var tilfældighedernes spil! Synes det fungerer fint, de har nogle lækre temaer, det er nemt at hitte u’ af… jah?

Hvorfor jeg blogger er straks et mere vidt begreb, for der er mange grunde hertil. Først og fremmest kan jeg bare godt li’ at dele. Ikke de allermest intime detaljer, men alt det dejlige jeg sådan støder på i løbet af en dag eller en uge. Jeg kan godt li’ at gå på opdagelse efter små finurligheder, og jeg har aldrig syntes det var sjovt bare at holde den slags for sig selv. Det skal ud i verden, så det kan debatteres/nydes i samråd med andre! En anden grund til bloggen her er også, at jeg gerne vil vise hvordan man kan leve et super-duper liv, selvom man lever af en støtte fra det offentlige. Jeg har ikke ret mange penge at gøre med i det daglige – først grundet bistandshjælp, og nu grundet flexjob (som dog giver mig mere end hvad jeg hidtil har kunnet ønske og drømme om, både rent økonomisk men også på alle mulige andre områder!), så jeg har gjort det til en sport at gå i genbrugser, støvsuge loppemarkeder, tjekke udsalg overalt – osv. :-) Dette vil jeg gerne dele med andre i samme situation som jeg. og så er det jo bestemt heller ikke en hemmelighed, at jeg har en forkærlighed for både tøj/mode, gamle ting etc. Jeg deler lystigt mine tøj- og retro/vintage-fund herinde, og synes altid det er fedt når jeg får feedback fra folk med samme interesse. Tja, bloggen er bare en rigtig dejlig hobby for mig, og derfor blogger jeg. Eller – jeg blogger, fordi jeg bare ikke kan lade vær’ :-)

Skriv et svar

