Nål & tråd

Jeg elsker at udfolde mig kreativt. Desværre har private omstændigheder som f.eks. sygdom gjort, at jeg ikke har haft overskuddet til det meget længe. Jeg vil rigtig gerne lære ting som at strikke og hækle, og få lært at betjene en symaskine ordentligt én gang for alle. Har lånt disse skøne bøger på biblioteket, som viser hvor meget man kan få ud af sine evner, hvis de altså rækker til kreativitet med nål og tråd :-) To af bøgerne sætter også fokus på sting/brodering, og det synes jeg virker lidt mere overskueligt at give sig i kast med. Hvis jeg føler lidt energi, inspiration og overskud når jeg får ferie i næste uge, kunne jeg godt finde på at starte stille op med lidt af den slags… F.eks. på en t-shirt eller en taske :-)

Første bog – “Kunsten at slagte en trøje – genbrug, filtning og pynt” af bl.a. Anna-Stina Lindén Ivarsson – er skrevet af tre svenske, kreative kvinder. To af dem har sammen startet projektet DO REDO, der beskæftiger sig med genbrug og bl.a. omfatter workshops og udstillinger. I denne bog kan du læse/lære om teknikker som broderi, strik og hækling, og der vises en masse skønne eksempler på hvordan man selv kan dekorere sit tøj og sine accessories.

Bog nummer 2 – “Broderi” af Tilde E. Gynnerup – sætter fokus på broderi med forskellige slags sting, drapering med perler, påsyede bånd, skrift-brodering, tegn med bagsting, og en hel masse andet. Det virker nogenlunde let og overskueligt at gå til, f.eks. kunne jeg godt tænke mig at give elgen på sweateren et forsøg :-)

Sidste bog i rækken sætter kun fokus på hækling med den japanske teknik Amigrurumi. Bogen hedder “Amigurumi” og er skrevet af Annie Obaachan. Den er fyldt med de meste fantastiske billeder, opskrifter og idéer – kunne snildt have fotograferet hver en side, men måtte jo begrænse mig, selvom antallet af billeder herunder nok ikke lige tyder på det ;-) Bagerst i bogen er der et galleri med diverse kreationer lavet af folk verden over, som deler deres håndværk og erfaring på forskellige blogs og websites. Der er helt sikkert nogle imellem jeg skal have aflagt et visit :-) Denne bog er intet mindre end fantastisk med alle de super-kære dyr og inspirationskilder!

Jeg håber alle I kreative hoveder derude har fået lidt inspiration ovenpå dette indlæg! Mit hoved bobler i hvert fald med flere idéer, og jeg glæder mig faktisk til at tage hul på det der broderings-halløj. Til slut skal jeg lige huske at sige, at der er få opdateringer i BUTIKKEN – der er fjernet et par varer som er blevet solgt, og der ligges lidt nye på i løbet af i aften eller i morgen, så kig forbi løbende! Go’ tirsdag aften :-)

Skriv et svar

