At starte fra bunden

Ingen ændring i mit helbred – men i dag gad jeg ikke holde mig i sengen længere. Der skulle ske noget, har trods alt ferie! Mine forældre har i denne weekend besøg af min mors kusine, hendes kæreste og datter. Jeg tog med dem ned i byen i dag, og selvom jeg bandede vejret langt væk, fik jeg gjort lidt indkøb til alle de idéer der pt. springer rundt i mit lille hoved (det er skønt at mærke igen, for det er virkelig længe siden sidst! Kedsomhed KAN virkelig sætte gang i de mærkeligste ting). Jeg kom hjem med syv pakker cernit og lidt smykke-tilbehør, og det kriblede i mine fingre for at komme igang med det samme :-) Efter en middagslur har jeg nu nørklet lidt, og jeg kan godt mærke, man lige skal igang :-) Det er efterhånden mange år siden jeg sad i fritteren og producerede cernit-spejlægs-magneter til mine forældre ;-) For det første er det rimelig hårdt i konsistensen, og skal “arbejdes” op – altså rulles, æltes og varmes godt i hænderne inden det skal formes. Derefter skal man virkelig passe på ikke at komme til at blande nogle af farverne bare en smule samme (sker ret nemt når man laver det på samme underlag), og sidst men ikke mindst skal man være fri for kattehår ;-) Men jeg fik lavet et par forsøg, der netop er hevet ud af ovnen (max. 30 min. på 100 grader i varmluftsovn – jeg gav mit ca. et kvarter da det er forholdsvis små ting, og det var nok), og jeg skal nok poste et billed senere til de der kunne være interesserede. Jeg mangler stadig at tilføje lidt detaljer, men kan dog afsløre så meget, at jeg er gået temmelig retro på denne her :-)

I aften skal jeg hjem til familien og spise dejlig middag, og i morgen er det vist bare planen at hygge med lidt mere kreativt. Hvad får I jeres regnfulde weekend til at gå med derude?

One comment

  1. uuuh uuh jeg vil se :D:D:D::D:D

Skriv et svar

