30DBC 24: Hvad du end har lyst til

På dag 24 i min blog challenge bestemmer jeg åbenbart helt selv hvad jeg har lyst til at poste :-) Så på en efterhånden lidt ældre opfordring fra en medblogger, vil jeg indvie mine læsere i en interesse, jeg hidtil ikke har blogget særligt meget om. Jeg er nemlig vaskeægte akvarist i min fritid, og har i lidt over et år nu haft et 20 liters akvarium med platy’er, sugemaller og en enkelt kampfisk. Interessen går helt tilbage fra mine teenageår, hvor jeg også havde akvarium, men senere fik besvær med at passe det pga. tidsnød. Min far havde også akvarium i sine unge dage, så det må være et eller andet med nogle fiske-gener!! Jeg har netop renset og skiftet vand hos fiskebasserne i dag, så vandet er godt grumset og uklart. Derfor får I lidt ældre billeder – men fiskene (og katten ligeså) er altså stadig de samme, det lover jeg ;-)

Med tiden besluttede platy’erne sig for at yngle i tide og utide. På det år jeg har haft akvariet, har der været unger omkring 4 gange ialt. De fleste er doneret til min veninde og hendes lidt større akvarium – for jeg nænner altså ikke at slå dem ihjel…!

Efter jeg blev den heldige ejer af dette lille bord, fik akvariet ny plads. Og siden er hr. Svampebob også flyttet ind!

4 kommentarer

  1. thihi den medblogger er vidst mig :p

    Kæft du har gode billeder af dine fiske!! jeg får bare modlys og alt muligt! grr, og uklare billeder.

    1. …og så er de vistnok bare taget med min mobiltelefon, en efterhånden gammel Ericsson, men den tager simpelthen så gode billeder, så jeg har vist være heldig!

  2. Jeg kan virkelig godt lide billederne hvor din kat er med :) Man kan nærmest se hvad den tænker, hehe

    1. Ja, hun er en legesyg, sulten lille røver! Her et år efter kan hun stadig få meget tid til at gå med at kigge på fiskene, og prøve at fange dem med poterne på glasset :P Det er utroligt underholdende!

Skriv et svar

