Historien om et pandehår

Mit (korte) pandehår og jeg har fulgtes ad næsten hele livet. Jeg er desværre født med en meget høj pande – eller det er vel nærmere en meget høj hårgrænse! Som lille havde jeg den klassiske Prins Valiant-page, og den holdt lige indtil 6.-7. klasse i folkeskolen, hvor jeg – trods min mors utallige forsøg på at tale mig fra det (hvorfor kan man altid først se at hun havde ret, her mange år efter?) – bestemte mig for at gro langt pandehår. Det resulterede i en ret høj pande og nogle meget skrabede frisurer til bl.a. min konfirmation og resten af min folkeskoletid… SUK. På efterskolen gik det endelig op for mig, at pandehår var eneste vej frem for mig, og den sti har jeg fulgt lige siden. Men ofte irriterer det mig grænseløst, at det bare ikke klæder mig med en “bar” pande. Jeg kan ikke knalde håret op i en tilfældig knold, hvis jeg vil se nogenlunde civiliseret ud! Jeg elsker mit pandehår på dage som i dag, hvor det er nyklippet og nyfarvet, men om 2-3 uger har vi balladen igen med lidt for lange totter, og det er et værre mas at få sat ordentligt… Suk igen! Mit pandehår er mit lod her i livet.Godt, det trods alt bare er hår ;-)

Hvad med dig? Er du til langt eller kort pandehår og har du prøvet lidt af hvert?

3 kommentarer

  1. Jeg tror næsten jeg har prøvet alle pandehår der findes! Lige nu, er jeg i gang med at gro alt mig hår langt. Mit hår er så også bare meget, meget tyk, så jeg er stadig nødt til at sætte mit “pandehår” op, da det ikke har fået længde nok til at falde ned sammen med det andet.
    Men jeg savner faktisk at have pandehår!

  2. Jeg har pandehår på det stadie, hvor det hverken er pandehår længere, men endnu ikke så langt, at det har længde som resten af håret. Jeg er nok mest tilhængere af det lange pandehår, eller slet intet pandehår, da jeg har håret fuld af krøller – Altså fungerer kort pandehår kun for mig på solskinsdage og så skal det altid glattes ud om morgenen..

  3. Hår er i sandhed noget af en videnskab, og meget, meget forskelligt fra person til person….! :-D

Skriv et svar

