Lidt om kunst og skøjtebaner

De fleste svendborgensere vil nok vide, at der i løbet af de sidste måneder har kørt en større konkurrence i vores lille by, hvor alle kunne deltage med et hjemmegjort maleri – inkarneret kunstner eller ej :-) Der er præmier på op til 100.000 kroner, og her i oktober har man kunnet se malerierne udstillet i Borgerforeningen (som er et kulturhus i Svendborg), og samtidig byde på de enkelte. Overskudet fra auktionen går til leje af en skøjtebane til byen her i vintermånederne. Rigtig fint initiativ synes jeg! Både min mor og jeg ægrer os lidt over vi aldrig fik deltaget, men det må blive en anden gang. I går var vi nede og kigge på alle de skønne malerier, og der var virkelig mange gode imellem! Tænk vi har så mange talentfulde kunstnere her i byen :-) Jeg tog lidt billeder af mine favoritter, og overvejer om nogle af dem måske skal bruges til lidt inspiration her i efteråret, hvis jeg får tid og overskud til at kaste mig over endnu et lærred :-) Billedern er udstillet indtil d. 23/10, så hvis du ikke ved hvad du skal lave i weekenden og befinder dig omkring Svendborg, synes jeg du skal slå et smut forbi!

 

2 kommentarer

  1. Hvor er det nogle fine billeder – er især vild med den første:)

    1. Ja, det første synes jeg især også er fedt :-) Jeg tror faktisk det er malet ovenpå et gammelt maleri.. ret spændene!

Skriv et svar

