Uge(r)n(e)s fund + 2nd thoughts

 

Det er vist på tide jeg får blogget lidt om de sidste ugers gøren og laden, så forvent jer et indlæg med en ordentlig omgang billed-spam.. :-) Samtidig gør jeg mig i disse dage nogle forskellige tanker omkring bloggen. For at være ærlig, kan jeg ikke helt finde ud af, om jeg skal blive ved. Om jeg skal stoppe helt eller bare holde en pause. Jeg synes lysten til at blogge mangler en anelse, og omvendt vil jeg også finde det svært at give slip! Bloggen her er efterhånden blevet en del af min identitet; nærmest som mit barn, og jeg ville føle, jeg fjernede noget af mig selv og mit liv, hvis jeg stoppede helt. Jeg går også med tanker om nyt design og lidt anderledes indhold – men jeg ved endnu ikke hvad det bliver til. Jeg skal selvfølgelig nok holde jer opdaterede ;-)

Billederne herunder går helt tilbage fra mellem jul og nytår, og indtil nu. Mine uger har været præget af familie-tid, venindehygge, kreativitet, ledighed, en smule vinterdepression (disse to ting hænger nok unægteligt sammen), byture, musik, indretning og færdiggørelse af mit nye sted, samt en hel del udsalgsshopping. Se selv:

I juledagene inviterede min nytårs-veninde på lækre sager og pige-hygge.

Jeg fik taget hul på smykke-kreationerne igen, eftersom jeg pludselig fik en del bestillinger lige op til jul og i dagene efter. Det var lidt stressende, men også rart at være igang igen.

…det resulterede i et helt nye par øreringe til min “kollektion” – nemlig med Hello Kitty ;-)

Ny crib fiks og færdig. Efter nytår kom jeg omsider 100% på plads, og har ikke længere nogle kasser til at stå at fylde, billeder der mangler en plads på væggen, eller badeværelses-dimser som står og samler støv… :-) Jeg føler mig HJEMME, og det er skønt!

Her på Sydfyn har vi haft en del dage med blæst.. Min veninde sendte mig dette billed af vores sommer-favorit-strand-sted, som blev overmandet af højvande.

Og nu til en mindre kavalkade af lækre januar-køb. Disse luffer i ægte skind købte jeg i Tiger for en halvtredser. Har set lignende i Pieces, Bianco mm. til 2-300 kr, så jeg synes bestemt jeg har gjort et kup :-)

Skøn, skøn skjorte fra Nümph med print at små skyer, sløjfe ved kraven og fede detaljer ved skuldrene. Sat ned til halv pris. Allerede en af mine favoritter i tøjskabet :-)

8 skønne æsker til ialt 59,- hos Bachs i Svendborg. Udsalgsfund der nu pynter på mine hylder og reoler, og samtidig kan bruges til en hyggelig gave.

I december besluttede jeg mig for at komme igang med min sang og guitarspil igen. Bare sådan på hjemme-øve-basis :-) Jeg har en skøn guitar som pt. opholder sig hos mine forældre, og desværre mangler en streng, men en dag gik jeg forbi Musikhuset i Svendborg, og faldt for denne blå, 3/4 model på udsalg. Og vupti, nu bor den hos mig og bliver klimptet flittigt på – hver dag. :-)

..og iflg. min nye guitar’s indpakning, skal jeg aldrig mere være alene. Det kan jeg godt leve med. :-)

Uhm. Åd mig halvt fordærvet i bananasplit 2 dage i træk hos mine forældre i sidste uge. Absolutte yndlingsdessert.

..blev samtidig pålagt at rydde op i et skab hjemme hos de gamle, som huser en del af mine fortids-ting. Nu har jeg nemlig et dejligt loftsrum, hvor jeg selv kan opbevare den slags minder og tingeltangel. Oprydningen satte gang i en hel masse følelser og tanker, og jeg huskede pludseligt meget levende, hvordan det var at gå i folkeskole, på efterskole, i gymnasiet, på VUC og træde mine fødder på de skrå brædder til teater- og musicaltræning. Barndom <3

Jeg har arvet min mors sættekasse ink. nipsting. Den er et kært minde fra mine første år. Jeg har selv tilføjet lidt dimser, men mangler stadig en masse.

Apropos guitarer – set hos en anden musikbutik i Svendborg, og fik mig til at trække på smilebåndet en grå januardag :-)

Veninder er noget af det allerbedste i verden. Snapshot fra en nylig fredag aften med god veninde, Xfactor, sofa og grin.

For et par dage siden havde jeg brug for at forkæle mig selv lidt (de dage har jeg tit) :-) Den røde dims er en Monkey – nøglering formet som abe, denne med motiv af slikautomat. Man kan få alle mulige, forskellige søde og knap så søde.

I december opgraderede jeg til en android telefon. Jeg er stadig fuld af forundring og glæde over hvad man kan med sådan en :-) Her har jeg downloadet app’en “PiCute” og lavet sjove ting og sager med et billed af Sif. Ak ja, længe leve den moderne teknologi..

Jeg har så søde veninder som tænker på mig. Nytårs-veninden kunne ikke selv bruge disse lækre René Friis produkter, og forærede mig dem. Det seje retro bælte har været et kært eje af en anden veninde, som huskede at jeg engang for flere år siden sagde til hende, at jeg syntes det var super cool. I sidste uge havde hun det med til mig i gave :-)

Det var alt herfra i denne omgang. Jeg arbejder stadig på et indlæg om året der gik, og ligemeget hvad min beslutning omkring bloggen bliver, snydes I ikke for dét indlæg. :-) Nu vil jeg tonse ned i mit fitness-center og være vældig aktiv (hvis jeg kan tage mig sammen…).

3 kommentarer

  1. Sikke en masse fine billeder!:)
    Jeg synes det er ærgeligt hvis du lukker din blog ned, men på den anden side, er det nok bedre end en halvhjertet-blog, der kun opdateres et par gange om måneden – jeg håber, du kan oprette holde lysten til at blogge :)

    1. Hvor var det godt du lige skrev, Stina! Var inde på din blog tidligere i dag for at kommentere på et par af dine seneste indlæg, men hver gang jeg trykkede på kommentar-knappen, gik din side af en eller anden grund i stå/hak. Jeg kunne ikke komme videre, og scrolle ned til kommentar-feltet. Mystisk!!

      Mht. lysten til at blogge, er den mirakuløst kommet tilbage over-night; måske det er dét der med at komme ud med det i det åbne, så er presset ligesom lettet fra ens skuldre.. jeg ved det ikke :-) Men i hvert fald stopper jeg ikke lige nu, alligevel ;-)

      1. Hmm, det var da underligt! Jeg ved ikke helt hvad det kan være, men nogle gange tror jeg bare Blogger lige skal have opmærksomhed, haha.

        Godt at lysten kom igen! :)

Skriv et svar

