Brun lørdag

BRUN (adjektiv)
Bøjning -t, -e   -ere, -est
Udtale [ˈbʁuˀn]   i sammensætning [ˈbʁuːn-]
Oprindelse: oldnordisk brúnn, oldengelsk brun ‘blank, skinnende’ (om våben)
Betydning: af en (mørk) farve som fx chokolade, kaffe og kakao farven opstår ved blanding af gul, rød og sort
 
Lidt facts om den brune farve fra ordbogen – hermed snapshots af brune sager fra min hule:
 
 
Hylden over min alkove rummer flere brune ting; f.eks. en gazette og et kernelæder etui af en art, som jeg engang fandt på et loppemarked (kvinden på billedet er min smukke farmor, som desværre ikke er her mere).
 
 
 
Lidt mere farmor og lille Line i brun retro tv-ramme
 
 
Mit sofa/sybord i teak
 
 
Jeg elsker tasker. Især de brune! Og det her er ikke engang alle mine (brune) tasker..
 
 
Min skønne, brune engel
 
 
Denne her er sjov. Min mor fandt den i en genbrugs. Det er et lillebitte fotoalbum med ord og billeder fra et dansk ægtepar’s ferie-rejser for mange år tilbage. I får en nærmere introduktion en dag :-)
 
 
Brune bøger
 
 
Brunt katte-kradse-træ-ting. Den slags er normalt tude grimme og laves aldrig særlig pænt og moderne. Men det lykkedes mig at finde dette i bambus på nettet, og jeg synes det er okay pænt i forhold til så mange andre plys-rædsler ;-)
 
 
 
 
Brun hylde i teak
 
 
Min elskede øl-kasse fra Svendborg Bryggeri. Fandt den i en genbrugs lige inden jeg skulle flytte, og nåede at hapse den før nogen anden så den. 100 kr kostede den mig.
 
 
 
Brun retro-hylde – også fra en genbrugs, til 30 kr.
8 kommentarer

  1. Sikke en masse brune dejlige ting! Jeg tror slet ikke jeg har så mange ting, der er brune :)… jeg må lige tjekke efter…

    Men det, der rører mig mest er billederne af din farmor! :)

    God weekend!

    Kh. Jenny

    1. Tak for din søde kommentar Jenny :-) Håber du havde en skøn weekend også.
      Kh Line Cecilie :-)

  2. Fed blog ;o)

    Xoxo
    Sabrina
    sabbywood.com

    1. Tak Sabrina :-) Jeg vil snarest surfe forbi din og tage et kig! Kom endelig igen. :-)

  3. Du har en masse lækre brune ting :) Tror ikke jeg har så meget… nok kun tasker og lidt enkelt ;)

    1. :-) Jeg har haft en periode hvor jeg var RET glad for brun. Hehe.

  4. Åh ja, de der kradsetræer! Hvis der er noget der skriger usmageligt grimt, så er det da dem! Da jeg overvejede at få en kat (det gør jeg engang i mellem), frygtede jeg også, hvor jeg dog skulle stille sådan et rædsel i min lille lejlighed. Men jeg giver dig i ret i, at de du har har er i den pænere ende :)

    Nu har du vist så mange ting fra dit hjem, og det hele ser så fint ud! Jeg synes du burde overveje at vise dit nye hjem frem – jeg er i hvert fald nysgerrig :)

    1. Jeg vil overveje det nøje! ;-) Der er efterhånden en del som har spurgt.. men det kræver vist lige en smule rengøring og oprydning først :-)

Skriv et svar

