Vild med dyr?

Er du vild med dyr? Folk som følger bloggen her, er nok ikke i tvivl om, at det er JEG i hvert fald ;-) Gennem en bekendt på Facebook, blev jeg gjort opmærksom på en messe her i weekenden, som foregik i Fredericia – “Vild med dyr og Vild med udeliv 2012” (læs evt. mere her: http://www.vildmed2012.dk/). Jeg fik derfor lokket min kæreste med på en impulsiv udflugt her i lørdags, og selvom vi kom kun en time inden lukketid, nåede vi at få det meste med, dog besøgte vi kun Vild med dyr-messen. Her bugnede det med boder fyldt med diverse gode tilbud, råd og konkurrencer vedrørende alverdens dyr. Kæledyr var naturligvis også velkomne, og ud over dette, var der dyr i næsten hver en stand. Alt fra hunde, geder, kaniner, marsvin og heste til fugle, krybdyr, pindsvin, fisk og ræve var medbragt på messen, og i en stor hal var der fyldt med diverse huskatte og racekatte som i løbet af dagen havde deltaget i konkurrencer. Det var så fint et arrangement. Indgangen kostede 70 kr. pr. person, og på selve messen fik man diverse magasiner, flyers og gratis prøver på f.eks. kattemad smidt i nakken, så jeg synes bestemt det var pengene værd. Herunder lidt billeder og ord fra den dejlige eftermiddag :-)

Fremtidens flotte akvarier i forskellige former og farver. Ville helt sikkert pynte i min stue, men priserne er naturligvis i den dyre ende af skalaen ;-) Min kæreste var ret betaget af dem dog! :-P

Mon det er sådan et monstrum min kat skal forkæles med næste gang? ;-) Jeg tvivler – men sjovt og sødt er det da..

Voldsomt store landskildpadder (billedet yder desværre ikke deres størrelse retfærdighed – de var enorme!)

En ged med sine små gedekid.. årh <3

Puttemisser – godt trætte ovenpå en lang dags strabadser!

Dagens absolut største kærlighed… Den langhårede Amerikanske Akita Nala, som (også) er en del større end billedet her formår at vise. 9 måneder gammel, og tager yderligere 20 kg på inden hun er fuldvoksen. Fantastisk kær hund med skønt temperament. Hende ville jeg virkelig gerne have haft med hjem! :-)

Der blev også tid til at handle lidt. Katten trængte til nye foderskåle, så jeg fandt disse i to forskellige dybder, én til vand og én til mad. De er skridsikre, og fåes i mange fede farver.

Der røg også lige en PINK skovl med hjem til kattebakken; den gullige derhjemme var efterhånden klam og kedelig at se på ;-) Og katten er vel en dame!

Til slut vil jeg blot anbefale alle dyreelskere at slå et smut forbi messen når den stables på benene igen næste år. Det er et nyt koncept, og har kun været fremme siden sidste år, så jeg tror på det udvikler sig meget efterhånden, og sikkert også vokser sig større. Med det udbud de havde i dyreafdelingen, kan jeg i øvrigt kun forestille mig, at messen med udeliv lige ved siden af, også har været rigtig interessant. Thumbs up fra en fremover fast besøgende på “Vild med-messen” :-)

7 kommentarer

  1. Årh, jeg elsker også dyr! <3 Sikke nogle søde nogle du mødte på messen :)

    1. Åh ja, og der var mange, mange flere kan du tro :-)

  2. lindaeg · · Svar

    Jeg ville også gerne have været deroppe, men synes det var lidt langt alene :)

    1. Du må på den igen næste år :-) der er bestemt noget at se frem til!

  3. Jeg elsker det smukke aqua i toppen.

    1. Du kan tro der var mange flotte :-) ville pynte i enhver stue!

  4. […] dejlig dag det har været! Har glædet mig et helt år, siden jeg sidst var til “Vild med”-messe i Fredericia. I år fik jeg lokket min mor med, og jeg tror […]

Skriv et svar

