NYT LIV # 1

Som lovet i mit seneste indlæg, kommer her første udgave af min nye, lille serie – “Nyt Liv”. Her sætter jeg fokus på ting jeg har fundet billigt, f.eks. på udsalg eller i genbrugsbutikker, og selv “giver nyt liv” ved en eller anden form for renovering. Nogen af jer husker måske min lille amagerhylde i træ, som hang over mit computerbord. Den fandt jeg meget billigt i en genbrugsbutik, sleb og malede efterfølgende sort med almindelig træmaling. Efter jeg er flyttet til et nyt sted sammen med min kæreste, har vi anskaffet os en masse sorte og hvide ting, og derfor syntes jeg amagerhylden skulle ha’ en ny, vild farve. Jeg har længe haft lyst til at prøve kræfter med spraymaling, så jeg købte en dåse i farven turkis i mit lokale byggemarked.

Inden jeg gik igang vaskede jeg hylden af – husk altid at slibe først, og derefter vaske af; jeg havde slebet og malet min en gang før, så jeg tog chancen og nøjedes med at vaske af denne gang. Næste råd giver nok sig selv, men jeg nævner det alligevel for en sikkerheds skyld. Tag tingene med udenfor, så du ikke risikere at spraye på dine ting indenfor. Læg et par aviser under, og gå så igang. Det er nemt at have med at gøre, bare husk at spraye med ca. 30 cm’s afstand, så det mindsker chancen for render/løb. Og læs i øvrigt instruktionen på dåsen omhyggeligt inden du går igang :-) Det tører relativt hurtigt, og efter 24 timer kan du give din ting et lag mere.

Jeg gav ca. 70 kr. for én dåse, og der er stadig masser tilbage (hylden er så heller ikke af de største), men jeg har ladet mig fortælle at Jem & Fix har nogen til 40-50 kr., og på nettet kan de findes endnu billigere. Tjek f.eks. www.runforcover.dk som har et bredt farveudvalg. Jeg er virkelig blevet hook på det her spraymaling, og kan godt afsløre, at det ikke bliver sidste gang, jeg har prøvet dét :-) Det er nemt – så bare kom igang! Held og lykke med det :-)

Skriv et svar

