Lopp’marked

IMG_0340

I dag har jeg været til ægte, sydfynsk loppemarked. Det gik ned i Tvedhallen som det gør hvert år på St. Bededag, men jeg synes ikke det rigtig er hvad det har været. Der er pt. mange programserier i tv om antik- og genbrugsmarkedet (“Skattejægerne”, “Auktionshuset” m.f.), og man kan godt mærke at flere og flere blot køber de gamle sager nu for at tjene penge på dem. Ligeledes røg alle de lækre ting i dag til en eller flere opkøbere. Min kæreste og jeg var godt klar over der ville blive rift om de populære teaktræsmøbler (selv havde vi for øje at få fat i et sofabord), så han mødte troligt op en hel time før loppemarkedet gik i gang, og stod i kø med en lille håndfuld andre, max 5-10 personer. Alligevel blev det en og samme mand der løb med stort set ALLE teaktræsmøblerne (borde, stole, kommoder m.v.), fordi han med det samme stavrede ned og satte tape på en HEL række møbler. Da vi spurgte ham om det var til videresalg (så kunne vi jo evt. byde på et af de mange sofaborde han havde “sat” sig på), fik vi bare et kort og kontant “NEJ”. Jeg kan godt forstå man skal være hård hvis man vil frem i verden inden for den branche, men hold op hvor jeg synes der går noget af hele den loppemarkedsånd når ganske få personer kan få lov til at valse lige ind og købe det hele for snuden af små familier eller andre som måske ikke har så meget at gøre med, og gerne vil lave en god handel på et loppemarked. Især fordi lige netop dette loppemarked ikke er sådan et kræmmermarked hvor der kommer folk fra hele landet og har en stand; det er et lokalt loppemarked med donerede møbler, og frivillige fra den lokale sportsklub der står og sælger. Der burde det dælme være mere lige ret for alle.

Ja, vi kunne ikke lade være med at være lidt arrige og skuffede – hørte ydermere fra en bekendt at hun og hendes kæreste ligeså var kommet i god tid for at få en kommode, men også måtte se sig slået selvom klokken ikke var mere end lige blevet 10.00, hvor det hele skulle gå i gang. Nuvel, vi leder videre efter et retro/teaktræ sofabord, og glæder os over de andre fine ting vi fik med hjem til kun knap 100 kr. ialt :-) Der er en del retro køkkenting iblandt, et rullebord i teaktræ med aftagelig glasplade m.m.

Jeg håber alle har haft en rigtig dejlig St. Bededag – en stor hilsen til konfirmanderne derude – på trods af det lidt kedelige vejr. Husk at det er på tirsdag jeg trækker en vinder hver af mine to konkurrencer, hvor I kan vinde sko-gavekort og armbånd (se under “konkurrencer” i menuen foroven), så hvis du endnu ikke har deltaget, er det snart sidste udkald :-)

2 kommentarer

  1. Det er da også bare for frækt. Føj, altså. Jeg var også blevet arrig så! ^^”

    1. Hehe jeg var dælme også gal ;-) det var der også nogen som fik at vide, men styrede mig da heldigvis nogenlunde :-P

Skriv et svar

