Livsstilmesse med højdeskræk

I weekenden blev årets livsstilmesse i det sydfynske afholdt på Valdemar Slot. Manden og jeg havde længe vidst vi skulle af sted, da vi havde et gavebevis til en helikoptertur, der skulle foregå derfra.

Jeg fik beviset gennem Du glemmer det aldrig, som jeg skrev et indlæg om for lidt tid siden. Jeg har aldrig fløjet med helikopter før, men var godt nervøs. Jeg lider nemlig lidt af højdeskræk. Derfor var jeg lige ved at fortryde da vi gik ned mod propelmaskinen, så jeg gav min kæreste lov til at sidde forrest, mens jeg selv tog bagsædet. Det fortrød jeg altså lidt senere, for der var absolut intet at være bange for, og oplevelsen var intet mindre end fantastisk! Jeg havde frygtet det ville føles ubehageligt både at lette og lande, hvilket slet ikke var tilfældet. Det er noget helt andet end at flyve i flyvemaskine, og bestemt en del mere behageligt. Jeg kunne nemt have brugt mere end 10 minutter oppe i luften :-) Sikkerheden var i øvrigt helt i orden som den bør være, og på forhånd blev vi informeret om de vigtigste do’s & dont’s. Undervejs snakkede piloten lidt med os og fortalte om hvor vi fløj. Alt i alt var det en virkelig skøn oplevelse som jeg bestemt ikke ville have været foruden. Jeg er glad for jeg gav mig selv et spark bagi, og takker både helikopter folkene og Du glemmer det aldrig for noget jeg – ja, nok aldrig vil glemme ;-) Priserne på diverse helikopterture varierer i øvrigt, og der kan bookes tider overalt i landet. Har du fået mod på sådan en omgang, kan du læse mere her. Billederne herunder er fra min tur, hvor bl.a. Svendborg og Tåsinge ses fra luften.

DSC_1961 DSC_1965 DSC_1973 DSC_1975 DSC_1977

Efter turen i luften nød vi resten af messen sammen med min mor og et par venner. Vi blev faktisk derovre det meste af dagen, for vejret var helt vidunderligt. Alle boderne bød på spændende ting og sager som f.eks. interiør/brugskunst, smykker, kunsthåndværk, praktiske hjælpemidler til hus og have, smagsprøver på mad, vin, øl m.m., samt lækre madboder, flotte biler – og en masse andet. Der var en del mennesker, men ikke for mange, og dagen var alt i alt en stor succes. Det er 2. gang jeg besøger messen, og regner bestemt med at vende tilbage igen næste år.

Pictures56

 

2 kommentarer

  1. Heidi Aggerholm · · Svar

    Vi var også dernede… og mine drenge ville også gerne op og flyve… ,em 350 kr pr næse * 4…. var lige i overkanten for vores pengepung… så øv øv…
    Men men hvor var der smukt dernede, og der var rigtig mange fine boder… min mand synes dog det er underligt, når det er en livsstils messe der ikke var nogen former for sportsaktiviteter… for det er jo også en livsstil… ;-) Jeg var så heldig af få fribilletter fra Von Ib Feldt….

    1. Ja, det er en lidt pebret pris, men der går nok også en del brændstof til sådan at starte og stoppe en helikopter så mange gange på en dag… :-) plus piloten lægger et stort arbejde for dagen. Men det ér mange penge, og havde jegikke haft gavekortet, ved jeg heller ikke om jeg var kommet afsted. Nu hvor jeg har prøvet det, synes jeg dog virkelig det er pengene værd, og kunne godt finde på at lægge penge til side til det til en anden gang :-)
      Dejligt I havde en skøn dag trods alt :-) og fik fribilletter! Det havde vi heldigvis også.
      Knus :-)

Skriv et svar

