At føle sig tryg

image

Jeg har længe overvejet at anskaffe mig et eller andet der får mig til at føle mig mere tryg, når jeg skal være alene om natten – for kun to uger siden rendte der fx en gut rundt ude på vores altan kl 03, så min mand måtte tale med store bogstaver – eller går alene hjem sent om aftenen. Kunne godt have tænkt mig en peberspray, men det er jo så ikke helt lovligt…
Jeg har tidligere hørt en del om såkaldte overfaldsalarmer, så da jeg fik mulighed for at anmelde sådan én, sagde jeg med glæde jatak.

Alarmen koster ca 100 kr hos MIRACA, som er en dansk webshop, der beskæftiger sig indenfor diverse alarmer. Produkterne skal efter sigende være helt i top, men billige i forhold til mange andre steder. Ejeren af MIRACA siger selv, at han ikke ønsker at gå på kompromis med kvaliteten, og jeg kan heller ikke sætte en finger på hverken kommunikation, levering eller produkt.

image

Jeg valgte en gul alarm, med den tanke at den måske kunne vække lidt opsigt, skulle uheldet være ude. Den sælges desuden i blå og lyserød. Den fylder ikke meget, og kan nemt ligge i en lomme, hænge i et bundt nøgler eller være i en lille håndtaske.

Selve alarmen fungerer ved at man trækker en lille split ud. Man kan genindsætte splitten for at stoppe alarmen igen. Og jeg skal da lige love for den bipper højt ;-) Lyden er på ca. 120 decibel.

Jeg glæder mig til at putte den i min gå-i-byen-taske næste gang jeg skal ud, og vide at jeg er lidt mere sikker end ellers. Et overfald vil jo nok kunne gennemføres ligemeget hvad, men chancen for at en eventuel overfaldsmand når at blive forvirret og måske fortryde – eller at folk opdager hvad der sker og griber ind – er bestemt nok større med sådan en lille fætter :-)

– I samarbejde med Miraca

5 kommentarer

  1. Har læst flere anmeldelser af den lille alarm, og jeg må indrømme, at jeg virkelig overveje at anskaffe mig en, når jeg snart skal flytte til København og ikke længere befinder mig i en lille tryg by. :-)

    1. Hej Simone :-) det kan jeg godt forstå – har selv gået med den samme overvejelse længe. Kan kun anbefale dig at investere i én, og det er jeg nu ikke blevet betalt for at sige ;-) hehe.
      Kh Line Cecilie

  2. Tanja mathiasen · · Svar

    Lyder som lige noget for mig!!! Er lige blevet separeret og derfor alene hver 2. Uge uden børn! Vil ihvertfald overveje det!!

    1. Er ked af at høre om din situation :-( men det ville i hvert fald være oplagt med sådan en alarm nu, grundet de omstændigheder du befinder dig i. Den er jo ikke så dyr, og jeg har hørt at den har kunne sendes gratis med gls, men om det stadig gælder, ved jeg dog ikke :-)

Skriv et svar

