Surt opstød del 2

Sagen udvikler sig mere og mere. Jeg har efterhånden modtaget en hel masse mails med screenshots og kopier af diverse samtaler. Der er åbenbart flere grupper på Facebook (på hvilke jeg desværre ikke kender navnene), som forsøger at bekrige hinanden i forhold til diverse konkurrencer og Give Aways på Facebook. Især den ene gruppe vinder alle stemme-konkurrencer, idet “lederen” af denne gruppe har en hel masse bag sig til at hjælpe hver gang. Jeg vil nu dele nogle samtaler og mails med jer. Alle der optræder heri er anonyme, men jeg er bekendt med alle de rigtige identiteter, og desværre er en del af dem blandt mine følgere på Facebook. Flere af dem har endda forsøgt af bedyre deres uskyld, men for mig står det nu ret klar hvor korrupt Facebook er, og hvor gode skuespillere nogen er – og hvad værre er, hvor lidt samvittighed folk tilsyneladende har, når det hele foregår på Internettet. Først uddrag fra et par af de mails jeg har modtaget – jeg har kun udgivet det allervigtigste:

UDDRAG FRA MAIL 1: Jeg vil bare fortælle dig, at de største skuespillere, ikke er at finde på “Det Kongelige Teater”. De er her på facebook. Jeg vil ikke rage uklar med denne dame, som ødelagde min sommerferie sidste år, ved at skrive hadske mails til mig, fordi jeg ikke ville gøre som hun ville. Det var der, at jeg fandt ud af hendes metoder til at vinde likes konkurrencer. Hun har en gruppe, og kalder sig dronning på sin profil.

UDDRAG FRA MAIL 2: Jeg er ikke typen der ønsker at hænge nogle ud, men jeg vil bare lige sige at jeg har et ret godt kendskab til de grupperinger du omtaler, så hvis du ønsker yderligere viden derom, så er du velkommen til at spørge!
Kan i øvrigt konkludere at flere af dem der så fint har kommenteret og bedyret deres “uskyld” i nogle af trådene rent faktisk er nogle af de værste hvad angår stemme-svindel i konkurrencer og ikke mindst det at svine folk til offentligt.. Jeg har selv oplevet det mange gange desværre…
Jeg synes det er virkelig fedt at du tager bladet fra munden og tager diskussionen op!! Du aner ikke hvor svinsk og korrumperet konkurrence-miljøet på FB er, det er skræmmende!! Så vidt jeg er bekendt med, så findes der to grupperinger herinde som i den grad bekriger hinanden.
Jeg har oplevet at blive svinet til offentligt af begge, også fordi jeg har været heldig at vinde flere konkurrencer på FB…Det er dog sjældent jeg deltager i konkurrencer på blogs.
Dem der har været værst er den gruppe “ledt an” af C…Det er hende og hendes store følge, der på helt utrolig vis vinder hver eneste stemme-konkurrence der findes på FB! Jeg mener hun har noget nær 3000 venner, hvor af de fleste af dem er udenlandske profiler med hvem hun udveksler stemmer.
Jeg vil lige pointere at jeg har været nødt til at blokere hende og rigtig mange fra hendes slæng simpelthen fordi jeg ikke magtede at læse de ting de skrev om mig rundt omkring og generelt bare ikke gad at se på dem..;)
Jeg har taget kontakt til flere af de sider der afholder stemmekonkurrencer for at advare dem om den svindel der finder sted, dog uden at nævne navne.. Det har C og hendes venner fået nys om, hvilket bl.a. er en af grundene til at de har været efter mig flere gange! Jeg er bare utrolig træt af at se hvordan de gang på gang løber med svimlende gevinster vundet på uærlig vis! Derfor er det blevet lidt af en mission for mig at forsøge at stoppe deres korrupte metoder…:) Så vidt jeg kan se ud fra din side, så tilhører de fleste af dem der har kommenteret og liked opslagene på din side den gruppering.
Jeg kender godt til den anden gruppering også, hvor jeg også har været offer for tilsvining internt! Så vidt jeg ved, så praktiserer de dog ikke nogen svindel i konkurrencerne!!
Det er hovedrystende med de ting der foregår herinde nogle gange. Derfor synes jeg som sagt også det er super fedt at du har taget fat om roden, omend det er noget af en hvepserede du har begivet dig ind i, som du jo nok allerede har opdaget ;-)

Til slut vil jeg dele en tilsendt Facebook korrespondance med jer, hvori en kvinde bliver jordet, fordi hun har vundet en konkurrence, som den ene eller anden gruppering havde set sig varm på. Her fremgår det tydeligt, at personerne faktisk synes de ejer de her konkurrencer, og har mere ret til at vinde dem end andre. Det viser også HVOR meget en del af personerne i de her grupper egentlig vinder, og at de ikke synes at folk uden for de her grupper har fortjent at vinde noget som helst.

G: ARGH! Ligo.dk: “Så er vinderen fundet og vi siger rigtigt meget tillykke til Y, som vinder en smuk lampe fra Colors By Copenhagen “

K: Nogle har mere held end andre

M: Jeg skal heller ikke klage. De sidste par uger har bestemt været gode for mig

B: Jeg vinder ikke en dyt, ikke i forhold til hvad jeg har deltaget i. Men jeg kan da blive badet i økosæbe..Hun snupper da vist K’s (red.: den føromtalte K) og F’s præmier..:O)

A: Jamen for pokker da

MS: hvad har du vundet, M?

J: Er ok det er dig M, men fandme ikke den heks

M: Tjaa… 1 box Heineken (Har godt nok ikke hørt fra dem endnu), Argan olie, Påskeæg, 8-Ball, Global knive, fodboldbilletter og fik 4 små “Frellsens-påskeæg” med GLS i dag fra noget der hed Solutors – ved ikke lige hvad det var.  Ved ikke om jeg har glemt noget, men tror det var det

A: Er hun ikke med nogen andre hende Y ? Står hun helt alene, for hvor får hun så alle de konkurrencer fra ? Mon det kan være derfor klanen ikke deler offenligt mere ?

MS: Sikke lækre præmier – skønt!

M: Jo jeg så hun var i en lille konkurrence-gruppe på hendes side for nogle uger siden. Men glemte selvfølgelig lige at skrive ned hvad den hed…. Men de var kun 6-8 stk. tror jeg.

M: Ja, MS, det er nogen rigtig dejlige ting for omkring en time siden

M:  Hov glemte da lige at jeg også har vundet glasskåle hos Bahne den anden dag

J:  Jeg er sikker på at Y stjæler en del fra bla min side, A!

G: Æv,

J: Både Y og L snupper dælme mange fede præmier de her dage

J: Ja G, men hvad kan jeg gøre?

G:  Tjaeh… Der er ikke så meget at gøre. Andet end ikke at dele. Mener: Jeg gider ikke deltage i dele-konk. & hende Y har intet delt off. på sin væg & alligevel vinder hun…

A: Hmm så burde hun blokeres. Jamen M du tager da alt i dag  Tillykke.

G: Blokering er ikke nok, hvis man deler offentligt, er det?

A: Jo, G, det er det. Man kan ikke engang søge på personen.

J: Så kan jeg heller ikke stjæle ved hende jo

A: Det er rigtigt J, men synes at kunne læse at hun ikke deler en skid.

G: Men er der noget særligt at stjæle hos hende, A? Noget der ikke dukker op via vi andre? Har lige kigget. Hun deler virkeligt ikke en skid i off.

A: Nej nemlig. Så derfor kan J jo heller ikke stjæle ved hende, når ikke der er noget at komme efter.

J: Jeg har altså stjålet en del fra hende for omkring en time siden

G: *doh!* Hvor var jeg lige blond dér.  Kan du se noget på hendes væg lige nu, J

A: Hmmm underligt J.

M: Der er aldrig noget at sjæle ved hende Y, hun deler stort set intet offentligt…..synes det er pisse træls at man så bare kan vinde alligevel…Gggrr 

J: Jeg har lige delt en i gruppen som jeg har taget fra hende noget med kage mums

M: A, det er ikke kun i dag jeg har vundet det. Også i sidste uge

M: Hvem L, J??

M: Er det ikke L som tidligere var i gruppen?

A: Ok, men lækre præmier alligevel M. L er “vores” L

A: Er hun ikke stadig her?

M:  Ja jeg er bestemt også glad for det hele

G: For hunne & sq da også! Jeg havde blokeret hende & hendes mand… men man kan jo selv un-blokke dem, der har blokket én. & hun har sq gjort det med mig. Så hun har sikkert lusket rundt på min væg. Nu bliver jeg nødt til jævnligt at checke, om hun har pillet blokeringen af igen… og igen… og igen… for omkring en time siden

MS: Nååårrrhhh – hvad har hun vundet?

M: Nå det går ikke det her, må hvis hellere få lavet lidt mad…. Så man kan holde vægten ved lige….griner vildt!!! Hyg jer

J: G og A, de 2 sidste jeg lige har delt i gruppen den kage mums og noget med bolsjer er taget fra hende nu

G: Men spørgsmålet er, om der er nok at gafle hos hende ift hvor meget hun gafler fra “os”? 

M: J, Er du venner med hende, For jeg kan ikke se noget på hendes væg?

J: MS, en super fed galla kjole og 2 andre ting jeg ikke kan huske

J: ALDRIG M, vi er IKKE venner tværtimod, kender hende desværre privat og IKKE for noget godt

M: – jeg har slet ikke set noget. Kan bare huske jeg var lidt misundelig da hun vandt Schjerning sengetøj

M: Mærkeligt jeg ikke kan se dem på hendes væg for omkring en time siden

A: Og de super fede pink gummistøvler

A: Jeg har lige været derinde. Kan se noget fra 26 marts som det første.

L: Ja, Jeg har været heldig, at vinde lidt i sidste uge og kjolen i dag  Jeg vandt ganske rigtig også det lækre sengetøj… det er så nogle uger siden, jeg vandt det. I dag har jeg ganske rigtigt vundet både selskabskjole og pink gummistøvler…

L: Resten af mit opslag er her: Ja, Jeg har været heldig, at vinde lidt i sidste uge og kjolen i dag  Jeg vandt ganske rigtig også det lækre sengetøj… det er så nogle uger siden, jeg vandt det. I dag har jeg ganske rigtigt vundet både selskabskjole og pink gummistøvler……. Ups, burde da vist have slettet mig fra denne gruppe, da jeg hoppede ud fra de andre grupper  NEJ, J, jeg snupper absolut ikke konkurrencer fra dig. Vil lige skynde mig, at slette dig, så du ikke tror det. Jeg får mine konkurrencer fra AS. Hvor er I dog smålige…. SORRY………. Men til de flestes glæde, kan oplyses, jeg egentlig ikke har deltaget ret meget i påsken… så der går nok nogen tid, inden jeg igen vinder… FØJ… FOR DÆLEN……. MISUNDELSE, hvorfor er ingen misundelige på M, der hapser rigtig mange lækre præmier næsten hver dag????? Hvad har denne Y gjort jer, siden I ytrer jer som I gør mod hende?????

———————————————

Jeg er rystet i min grundvold, og atter kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal blokere visse personer fra min side og min blog i det hele taget. Et eller andet sted har jeg virkelig lyst til at offentliggøre de her navne, men jeg gør det ikke, da jeg ikke er helt med på hvad loven siger om den slags. Jeg ønsker dog virkeligt at der kommer spot på de her personer, så vi er en masse bloggere, der sammen kan nægte dem adgang til vores konkurrencer. Evt. kan vi udveksle navnene internt. Det er i hvert fald 100% sikkert, at de ikke længere får en dyt ud af at deltage i de konkurrencer jeg fremover vil afholde. Det er sikkert intet tab for dem, men jeg har brug for at statuere et eksempel og vise, at jeg er et menneske med en moral, som ikke finder sig i den opførsel – og så fra voksne mennesker! De mennesker skulle prøve at have virkelige problemer i deres liv, så de kunne få noget alvorligt at gå op i, og fatte hvordan verden reelt hænger sammen.

Jeg er klar over jeg måske har bevæget mig ud på dybt vand nu, og selv vil være blandt dem der i fremtiden kommer til at modtage trusler. Jeg kan kun sige, at dette vil blive meldt, afhængig af hvad der – måske – bliver sendt min vej. Jeg håber, nogen flere er med til at støtte op om det her, så vi fortsat kan få endnu mere fokus på disse grupper, og de folk der synes de fortjener at rage til sig foran alle andre ved at bruge ufine metoder – for så bare oftest at sælge præmierne og inkassere nogle penge. Det er SÅ grimt.

35 kommentarer

  1. Kamilla · · Svar

    Jeg er mindst lige så rystet som dig og jeg vil gerne stå ved helt åbent at det var mig med støvlerne som jeg endte med at forære en kær veninde :) Jeg har dog længe været klar over hvor grim denne “konkurrence” verden er og det har fra start rystet mig og det bliver det ved med for det er så grimt at man kan behandle folk på den måde. JA jeg er med i en gruppe men jeghar i den grad mine egne meninger og står meget gerne ved dem. Føjer bestemt ikke nogle er er ikke hverken en af dem eller os for jeg er MIG.. Ønsker stadig kærlighed til alle <3

    1. Kamilla · · Svar

      Nu bliver det lige et ultra kort svar herfra.. Jeg er imod stemme konkurrencer men de er der og det går ud på at bruge ens netvæk jeg hjælper gerne dem jeg kender men jeg så helst der ingen var, Grunden til jeg deltog i denne er vi bor i et udsat område og denne sport gør så meget for så mange børn/unge i området, de kan komme hele sommeren og træne for 50 kr. Jeg har vadet rundt i gården med min computer i hånden for at spørge om nogle ville give en stemme til vores område. I denne var der 20 vindere og ja jeg har i den grad brugt hele mit netvæk + fået alt og alle jeg kender til at dele den videre og fået dem til at dele videre for mig og arbejdet hårdt på at skaffe stemmer nok sådan som det altid bliver opfordret at man gør ved disse stemme konkurrencer hvilket jo også er grunden til at de sjældent er fair da dem med størst netværk jo vil have størst chance.. Nu blev det ikke kort og min tid er gået for nu men giver det mening? Ellers må jeg vende tilbage ved dog ikke hvornår da jeg er hængt op de næste par dage med en søn der skal spille DM så hvis jeg pludselig er tavs er det IKKE fordi jeg har stukket hovedet i busken.. man er også altid velkommen til at skrive en besked på facebook til mig

  2. Kamilla · · Svar

    Og lige en ting mere. TAK fordi du tager det op og bringer det hele frem i lyset. Så kan det være at al denne had kan stoppe en gang for alle frem for hele tiden at ligge og spøge og poppe op rigtig mange steder..

    1. Kamilla · · Svar

      Og selvom jeg er med i en gruppe mener jeg aldrig selv at have ondskabsfuld eller truet nogle som helst.. Det ligger meget langt fra min virkelighed at gøre sådan nogle ting..

      1. Den generte · ·

        Camilla fint at du står ved dine egne meninger osv. men du er en del af den omtalte gruppe og stemmer også på dem hver gang de poster en stemmekonkurrence. Hvorfor ikke lade være med at hjælpe og evt. hjælpe med at “opklare” den åbenlyse svindel der har været i stedet for bare at se på at det går ud over uskyldige. Ps. Nappede du også lige 10.000kr til gam3 ved en gang åbenlys svindel?

      2. Hej den generte ja jeg stemmer ind imellem du har ret for det gør jeg , men nu du kender mig? ved du også at jeg i bund og grund er rigtig meget imod disse stemme konkurrencer da de aldrig kan være fair de går ud på at bruge netværk og nej det er sjældent det bedste billede det vinder, det kan vi blive helt enige om. Og nej jeg nappede ikke 10.000 til GAM ved svindel men du har ret jeg vandt 5000 kr til vores hårdtramte GAM zone :)

      3. Den generte · ·

        Ok så 5.000kr var det, men det er ok når man selv lige kan få en gevinst men ikke når andre gør det samme? det er ikke personligt det her jeg vil bare gerne lige forstå dine holdninger.

      4. Hov kom til at poste den længere oppe ..

      5. Den generte · ·

        Af en eller anden grund tror jeg på dig og må indrømme at jeg heller aldrig har set et oplæg hvor du talt grimt om andre. Synes dog stadig at når du ved denne svindel foregår skulle skrive anonymt til de sider der arrangerer konkurrencerne så de bliver gjort opmærksomme på problemet

      6. Det er jeg da rigtig glad for jeg syntes jo selv jeg er en ganske flink person der ønsker folk det bedste og glæder mig også når andre vinder eller er glade :)
        Problemet med stemme konkurrencer er jo, at hvad er snyd? Det går jo ud på at bruge netværk og dele alt hvad man kan og det er måske her vi ser forskelligt på den form for konkurrencer. Jeg syntes bare ikke om den form for konkurrencer men de er der med de betingelser der nu er = del og brug dit netværk, Jeg har ikke lyst til at skrive rundt til nogle om nogle eller blande mig i al den had og igen hvad er snyd jeg ved det helt ærligt ikke. Nu må jeg vist hellere sove hvis jeg skal kunne stå op i morgen :)

  3. fnidderfnadder · · Svar

    Øv, hvor er jeg målløs!
    Det er jo en hel forretning de har gang i. Aldrig kunne jeg drømme om at deltage i en konkurrence med en præmie, som jeg slet ikke ville vinde.

    USMAGELIGT!

  4. Puuuh det er ulækkert. Forstår ikke hvordan folk kan være sådan. Fair nok at man deltager i flere forskellige konkurrencer på forskellige blogs, men kun en gang da! Sådan noget svineri. Så forstår jeg bedre hvorfor jeg aldrig vinder hehe. Man må håbe man kan holde dem lidt væk.

  5. Jeg er virkelig forarget… Jeg var ikke klar over at der var så unfair game kørende på nettet!

  6. Ej, chokerende læsning. Tænkte nok at der var et par snydere imellem som deltager fra falske profiler, men at det er så organiseret er så skræmmende.

  7. Jeg kan på ingen måde se noget galt i den med støvlerne. Man kan da også gå ud og købe en ting og bagefter opdage det slet ikke passer til en selv. Har alle ikke prøvet det?

    Udover det mener jeg også man skal tænke på at i nogen konkurrencer er der flere præmier, så det kan jo godt være man melder sig til med det formål at vinde præmie nr 2 som man brændende ønsker sig, for så at være heldig at vinde præmie 4 istedet, men hvad skal man med præmie 4 hvis man i forvejen har denne ting?

    Beskeden med Likes dronningen kender jeg: Og underligt nok er det lille klip (af misundelige damer) pillet ud af en større sammenhæng, her gør “likes dronningen” nemlig grin med det de samme misundelige damer sidder og skriver på alle de konkurrencesider de kommer i nærheden af.

    Så jeg tror man skal passe lidt på med at fordømme noget der er taget ud af en sammenhæng.

    Den sidste tråd, hvor man har en fuld tråd med snak mellem folk i en gruppe, der kan se hele sammenhængen, der kan man tillade sig at dømme folk på hvad der er skrevet.

    1. Neeej hvor fint så kom der en udmelding fra en i toppen af klubben. Diana Diana Diana du er jo selv en af dem der er hoppet med på limpinden og sidder og skriver lystigt til siderne at andre er nogle banditter og skal slettes fra konkurrencen og i er helgen selv så i skal have gevinsten

      1. Jeg skriver ikke til nogen sider, jeg har masser af andre ting at bruge min tid på.
        Og næste gang du henvender dig til mig, så stå gerne frem med dit rigtig navn.

  8. Eva Vejlstrup · · Svar

    Puha , jeg er målløs ! Jeg er måske naiv , men jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig noget som det du beskriver der . I’m lost for words !

    Jeg forstår ikke hvad der sker ! Er det griskhed der ender i total chikane af andre ? Voksne mennesker som sidder og åbenlyst jorder en anden vinder ? Hvad fanden sker der ?

    Godt du tager emnet op og jeg vil støtte dig 100% også selvom det er en ‘farlig’ vej – lyder det til .

    Måske en god ide at dele oplysningerne intern jer bloggere imellem ( som du siger)

    Skulderklap herfra

  9. Tanja mathiasen · · Svar

    Syntes det er grotesk!!! Helt vildt..,og klamt!!! Kontakt fb og informer dem og hør om ikke man må offentliggøre dem så alle får det at ide og kan blokere dem!!

  10. Jeg har prøvet at læse mig igennem dine indlæg… og jeg er ikke sikker på jeg kan finde hoved og hale i det her.. Jeg tror ikke helt jeg forstå det!
    MEN: hold nu op det er vildt at læse de korrespondancer! -Det lyder jo som om det fylder rigtig meget i folks liv. Det her med konkurrencer. Jeg er godt nok rystet over folk er så griske og ligefrem ser konkurrencer og give aways som indtjening!! -Den måde de bare lister præmierne op på, som om det er en selvfølge og slet ikke nok de har vundet :-/
    Jeg er rystet! -forstår stadig ikke hvad det går ud på.. Men har allerede hørt nok!
    Håber du finder en løsning :-)

  11. Jeg er godt nok chokeret. Vild nyhed at læse så tidligt om morgenen :D
    Altså jeg vil virkelig gerne være med til at få stoppet det. Jeg synes simpelthen ikke at det er i orden.
    Og kunne rigtig godt tænke mig en liste med de navne, så de kan blive smidt ud fra min facebookside.
    På den anden side.. mon ikke at det er en ond cirkel? hvis de i forvejen har falske profiler etc. vil de så ikke bare oprette nogle nye?

    Det bliver jo en uendelig kamp..

  12. Som virksomhedsejer finder jeg det grotesk at der hersker den slags inde på FB, men må ærligt indrømme at jeg har haft mistanken længe. Rigtig mange navne går igen og igen på diverse sider og tjekker man så de individuelles profiler igennem, opdager man hurtigt at det er en netværk af format. Alle deler de opslagene med deres venner, som deler med deres venner, som så deler med deres venner. Det skumle er så, at alle er så venner med hinanden og føres af den omtalte dronning og hendes “detektiver for dronningen”. Har på ingen måde lyst til at være sponsor for konkurrencer afholdt på FB, da de eneste venner eller likes man får, er fra de omtalte grupper – det giver intet. Har fundet en del FB sider efterhånden, som har 2-500 likes, men overraskende nok, er det primært de samme personer der går igen og igen og igen.
    Kører de her midaldrende damer det virkelig på den måde med videresalg af de produkter/gevinster som de ikke selv kan bruge, så er det desværre ikke politiet man skal have fat i, da der sørgeligt nok ikke er noget decideret ulovligt i hvad de laver – man skal nærmere have fat i SKAT, da de reelt driver er erhverv – det kan godt være jeg tager fejl i og med jeg ikke kender til disse sørgelige eksistenser, men har en stærk mistanke om at ingen af deres indtægter på salgene bliver indberettet på deres skattepapirer – og SÅ har de et problem, endda et stort problem! Med brugbare beviser nok, så vil SKAT uden tvivl være meget interesseret i det her.

  13. Du rammer hovedet på sømmet for hvorfor jeg synes stemmekonkurrencer er total uduelige. Det handler ikke om at være dygtig, heldig eller den bedste i feltet. Det handler om at fedte mest for andre, have flest venner og flest rygklappere.

    Deltager aldrig i den slags konkurrencer og stemmer heller aldrig på folk bare fordi de skriver “stem lige, så er du sød”. Folk skal vinde fordi de er bedst, ikke den med flest følgere på et onlinested.

    1. Jeg kan kun give dig ret. Jeg vil også fremover stramme mine konkurrence regler, og finde på andre krav for at deltage. Hvor man må yde et eller andet for at vinde, end blot at dele eller stemme. Det er synd for mine oprindelige læsere, da konkurrencerne jo egentlig skal forstås som en give away/giv væk, og der derfor ikke burde være de store krav for deltagelse, men når nogen misbruger konceptet sådan, er der tilsyneladende bare ikke andet at gøre.
      Kh Line Cecilie

  14. Hvor burde der sidder nogen med jordens dårligste smag i munden!!! Kan man ikke få samlet en list over disse personer eller lign? Fold der handler i ond tro bør slet ikke have lov til at deltage altså! Føj!

    1. Alexia, jeg har også overvejet det grundigt, og gør det stadig, men alle de her mennesker har lige nu enormt travlt med at bedyre deres uskyld til mig, og det er SÅ svært at finde hoved og hale i de oprigtige og dem der lyver. Jeg må give det lidt mere tid, og indtil da synes jeg du skal følge din intuition, og evt. undersøge om der er kontinuerlige gengangere i dine konkurrencer, som du kan opsnappe også deltager i alt andet OG vinder en del.
      Kh Line Cecilie

  15. Lene Haumann Jensen · · Svar

    Nu vil jeg lige ytre mig OFFENTLIGT OG MED NAVN.
    Jeg opdagede denne debat ved, jeg fik en del ganske ubehagelige mails i min indbakke.
    En del tror åbenbart/oppisker en stemning om, JEG skulle stå bag indsendelsen, DET GØR JEG IKKE.

    Men til Line Cecilie, har du overvejet hvorfor afsender har valgt, at være anonym? Ved du opslaget stammer fra en hemmelig/lukket gruppe? At den debat er gammel? At offentliggørelse medfører store problemer for mange? Hvem har redigeret i opslaget?

    Dette er ikke en kritik, men jeg ville have været taknemmelig, hvis jeg var blevet kontaktet, inden offentliggørelsen… og da især inden det kom til pressen.

    Jeg bliver hængt ud som løgner/Kgl Skuespiller mv. Ikke nok med, så føler jeg mig ramt på min sparsomme hjernevirksomhed… Netop ved, at jeg nu beskyldes for, at have sendt materialet ind til dig.

    Det er ganske korrekt, jeg har deltaget en del i konkurrencer, det er vi rigtig mange der gør. Og ja, for nogle har det taget overhånd. Og desværre opstår der mange intriger folk og grupper imellem.

    Efter at have deltaget i en del konkurrencer, i en periode, har jeg gjort mig en del overvejelser… og konstateret flere ting.

    Grunden til jeg selv har deltaget ret aktivt er, at jeg har været sygemeldt gennem nogle år. Grundet mine sygdomme har jeg ikke ret stort overskud, opholder mig primært i mit hjem, jeg har svært ved, at koncentrere mig, svært ved, at læse og forstå (af de årsager har jeg et års tid været Førtidspensionist) Jeg har aldrig tidligere haft problemer med nævnte, så efter 30 år på arbejdsmarkedet, har jeg ikke meget jeg kan give mig til. Læse, se tv, strikke og hvad folk ellers får tiden til at gå med, kan jeg ikke mere…. Men pludselig opdagede jeg konkurrencerne på FB. Små korte tekster, der ikke krævede den store koncentration. Derfor blev konkurrencer min pausebeskæftigelse.

    Jeg ved, de fleste andre ihærdige konkurrence deltagere også er folk, som er langtidssyge, på Pension… de fleste er folk som har sparsomme kræfter og grundet sygdom ikke har det store sociale liv. Derfor bruges konkurrence fællesskabet. Både for, at holde sig i gang, men også i høj grad for det sociale i det.

    Jeg beskriver kun min egen situation, men jeg ved helt sikkert, at mange bruger konkurrencerne, som jeg gør. Vist heldigt, jeg meget sjældent deltager.
    Og naturligvis er det skønt, hvis man er heldig, at vinde noget. Men som det beskrives/udlægges her. Tror jeg du helt har misforstået en del.

    Den gruppe det opslag stammer fra var en hemmelig gruppe, der primært var til, at debatere private enmer, desværre udviklede gruppen sig til, at indeholde meget grimt misundelse og mange grimme beskyldninger… egentlig var det en fejl, jeg ikke havde slettet mig af den gruppe, da jeg fik nok af tonen i Konkurrencegruppen. Den misundelse og alle de intriger gad jeg ikke.
    Det var helt tilfældigt, jeg pludselig kikkede i gruppen, den aften, jeg opdagede jeg var til debat….

    Jeg ytrede min mening og blev smidt ud… efterfølgende lavede jeg et opslag på min egen væg. Emnet var nogenlunde det samme…. Begge opslag gav rigtig mange grimme og ubehagelige henvendelser i min indbakke.

    Skulle nogen have lyst til, at læse det opslag jeg lavede til “konkurrencefolket” kan det postes.

    At der kun er forbogstav i navnene betyder intet, alle ved hvem der nævnes.

    Jeg tror du nok har hængt en del folk ud, folk som ikke fortjener det. De folk der har sendt dig materialet, er nok de folk, der skaber en del af problemerne og er så grådige, de vil lukke andre ned. Man skal nemlig ikke gøre sig “utilbens” med overmagten i “konkurrence-verdenen”. Det får alvorlige konsekvenser.
    Da jeg valgte, at bryde med grupperinger, fik jeg meddelelse fra en, der har kommenteret her i debatten… hun er ikke i grupper, men vinder meget ofte rigtig meget. Hun snyder ikke, men har oplevet meget grimt her. Hun mente jeg var MEGET MODIG ved, at sige de folk imod…
    Hun havde jo ret.

    God dag til alle her :)

    1. Hej Lene,
      Tak for din kommentar!
      Først og fremmest er ingen afsendere anonyme. Jeg er bekendt med alle identiteter, og har naturligvis tjekket godt op på det inden jeg lagde det ud.
      Jeg er klar over at en del mennesker føler sig hængt ud – men faktum er, at jeg iflg. loven ikke gør det. Og personligt var jeg også meget i tvivl om jeg skulle gøre det her. Men jeg har sløret alle identiteter, og jeg er klar over at nogen genkender sig selv i det Jeg har fremført – men alle udestående – eksempelvis andre bloggere, som er dem jeg vil gøre opmærksom på problemet – har ikke en chance for at vide hvem der optræder i de her indlæg.
      Jeg har desuden fuld forståelse for at man – fx som syg og førtidspensionist eller i andre situationer – synes de her konkurrencer er hyggelige at bruge tid på. Hvis man følger min blog vil man også vide at jeg selv er syg, og tidligere har søgt førtidspension, men nu er i fleksjob. Jeg har selv svært ved at overskue mere på én gang og rumme alt for mange ting, og blandt andet derfor er min sygdomshistorie lang, mit arbejdsliv meget sparsomt, og mine diagnoser efterhånden mange. Min fritid og mit pusterum og min hygge har så været bloggen her. Og når dét jeg bruger så meget fritid på – blandt andet at lave de her konkurrencer – så begynder at blive misbrugt, må jeg altså sige fra. Også fordi jeg véd mange bloggere har det som jeg; det her er vores hjertebarn, og vi ser gerne at folk benytter det ordentligt, naturligvis.
      Faktum er at du og jeg er helt på samme side. Hende du omtaler som en du har fået mails fra, som støtter op om at du sagde fra, er garanteret også en af dem jeg har fået lignende mails fra. Naturligvis har jeg også modtaget en del mails fra ‘toppen’ af denne her verden, som – helt rigtigt – forsøger at uskyldiggøre sig selv. Det er naturligvis ikke deres opslag der deles her. Men jeg har lovet alle anonymit, idet mange jo reelt er bange for de trusler det kan føre med sig at stå frem, hvilket jeg nu også har oplevet på egen krop. Og det skal altså frem, for det vil jeg ikke finde mig i.
      Men en gang for alle vil jeg da gerne slå fast at DU ikke er blandt dem jeg har modtaget en eneste henvendelse fra privat.
      Jeg ved at mange føler sig ramt på dette – og at det har taget nogle uskyldige med i faldet kan jeg kun DYBT beklage, idet dette naturligvis ikke var hensigten – men jeg står stadig fast på at jeg har gjort det rette, og jeg modtager heldigvis en del mails og beskeder der bekræfter det – i stil med den du omtaler nederst i dit indlæg.
      Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig.
      Kærligst Line.

    2. Obs – det skal i øvrigt nævnes at jeg efterhånden godt ved hvem der er hvem i denne her “suppedas”, og ja, jeg har modtaget meget fra “toppen”, men jeg kan sige så meget, at det ikke er deres materiale jeg har valgt at offentliggøre. Alt det jeg har valgt at poste kommer fra enkeltpersoner uden for de her grupper, som føler sig meget ramt og udsat. Alt i alt tror jeg altså du desværre har misforstået lidt hvem de her offentliggørelser er sendt fra. De er som sagt ikke afsendt fra anonyme, men fra folk der som du og jeg har modtaget nogle grimme mails og beskyldninger. Og de her mennesker har modtaget dem, fordi de ikke er med i de her grupper, men alligevel har vundet nogle konkurrencer. Og jeg er ganske bekendt med identiteter, også dem der er medlem af diverse grupper og sidder i toppen af dem. Og der er naturligvis en del af dem der gennem beskeder både har truet, men også forsøgt at bedyre deres uskyld og smide skylden videre. Vil igen slå fast at det ikke er mails fra dem der her i indlægget deles :-)

      1. Lene Haumann Jensen · ·

        Det skal lige nævnes, at hende, der skrev jeg var modig. INTET har med problemematik, at gøre!!!
        Kan se jeg har formuleret mig på en måde, så det kan se ud som om, hun var truende… det var hun på ingen måde.

  16. Lene Haumann Jensen · · Svar

    Tak for dit svar.
    Hvis jeg må give dig et godt råd, skal det være, at kontakte, nogle af de folk, der udtaler sig i den slags debatter :)

    Af og til er det jo ikke Tomme tønder, der Buldrer mest :) Og slet ikke i konkurrencer ;)

    1. Det er jeg klar over. :-)

  17. Lene Haumann Jensen · · Svar

    Uha.. sikke mange kommentarer jeg nu pludselig har :D
    Men har også tænkt en del over situationen…

    Tænker på om det er rimeligt, at folk kommenterer “anonymt” her???

    Kan se en “Genert”, der “angriber” Camilla. Er det ok i en debat?
    Og igen, igen næsten ingen er anonyme ved fornavn eller forbogsstav. Så langt de fleste ved jo også hvem Camilla er. Jeg synes det er kujon-agtigt, at deltage anonymt i en debat, når man målrettet går efter en eller flere i debatten.

    1. Vil give dig et helt ret i, at jeg også helst ser man står ved sig selv i en debat, og skriver sit navn, især hvis man går efter en bestemt person. Alt andet virker både utroværdigt og lidt kujon-agtigt må jeg indrømme.
      – Line

  18. Okay. Fik mig tygget igennem den der tekst. Hårrejsende!!!

Skriv et svar

