Skøn og sund indvendigt

Pictures88

De seneste uger har jeg været rigtig god ved min krop. Jeg har nemlig forkælet den med produkter fra Vivag, som jeg fik lov til at teste. Pakken indeholdt intimsæbe, 2-i-1 gel, intimservietter og intimbarbergel. Som en ekstra bonus fik jeg et lækkert økotex håndklæde med, naturligvis i shocking pink! ;-) Jeg var bekendt med Vivag før jeg gik i gang med testen, men kun deres intimsæbe, som jeg længe har været stor fan af. Det fantastiske ved Vivags intimserie er, at de alle er mærket med Astma-Allergi Danmarks blå krans, og er uden parabener og parfume – derfor kan serien anvendes af stort set alle, og med rigtig god samvittighed til følge. Med disse produkter passer du godt på din krop, og det har jeg bestemt også kunnet mærke de sidste par uger. Jeg vil gerne fortælle jer en smule om hvert produkt, samt min umiddelbare vurdering af dem alle.

Intimsæben er mild og skånsom mod hele kroppen. Den indeholder beskyttende mælkesyre og har en lav pH-værdi på 4, som  er med til at sikre, at den normale intime balance bevares. Jeg føler da absolut heller ingen irritation ved at benytte denne sæbe i badet, og jeg synes det er dejligt den kan bruges til HELE kroppen, så man ikke skal bruge én sæbe til noget af kroppen, og en anden til de mere intime steder.

2-i-1 gelen er både en fugtighedsgel og glidecreme i ét, og den kan bruges hvis du oplever tørre  slimhinder eller tør/ irriteret hud i intimområdet. Det kan f.eks.  være i perioder, hvor kroppen reagerer på stress og træthed. 2-i-1gelen  indeholder også mælkesyre. Uden at komme ned i de allermindste detaljer kan jeg godt afsløre, at cremen virker til det den er skabt til. Manden og jeg har haft fin glæde af den i hvert fald, og så har jeg ikke sagt for meget ;-)

Intimservietterne indeholder  mælkesyre, ligesom de øvrige produkter, og har en lav pH-værdi på 5,5. De er nok mit yndlingsprodukt i serien her – jeg fatter simpelthen ikke, at jeg ikke har anskaffet mig dem før. Under min sidste menstruation blev jeg faktisk afhængig af dem, idet de giver sådan en god følelse af renlighed og friskhed – alle kvinder ved nok hvad jeg mener, når jeg siger, at man i menstruationsperioden kan føle sig frygtelig hæmmet pga. lugtgener, medmindre man tager bad flere gange dagligt under sin periode, og hvem har tiden til dét? De her servietter opretholder renligheden, kan nemt tages med i tasken, og det bedste er, at de kan skylles ud i toilettet – dog max tre af gangen. Jeg tænker de er rigtig gode til rejser og festivaller, og jeg vil ikke undvære dem fremover! Indpakningen er i øvrigt fantastisk, idét den er med et tætsluttet låg der kan åbnes og lukkes i en uendelighed – det holder på servietternes fugtighed, som forbliver helt intakt.

Barbergelen er særligt udviklet til den følsomme hud vi kvinder har i bikinilinjen, fordi mange af os oplever irriteret hud ved intimbarbering. Den er antibakteriel, og  mindsker derfor risikoen for røde knopper. Gelen Indeholder Aloe Vera, som  virker beroligende på huden, vitamin E, som binder fugten, samt mælkesyre, der er med til at sikre en lav pH-værdi og forstærke hudens egen beskyttelse. Den kommer ud af tuben som gel, men skummer op som barberskum når du påfører den, og den behøves ikke kun bruges til intimområder – jeg har også brugt den på benene. Den er super lækker, og barberingen går meget nemmere, når sådan en er smurt på først. Desuden er huden dejligt blød bagefter, hvilket som regel ikke er det, man lige forbinder med en barbering ;-) Den har jeg faktisk heller ikke lyst til at undvære fremover. Når man har været vant til bare at barbere ben i vandet fra bruseren, og så går over til en gel som denne, bliver man hurtigt lidt hooked!

Alt i alt er jeg altså meget tilfreds med Vivags produkter, men det var jeg nu nok klar over jeg ville være, inden testen gik i gang, idet jeg altid har været glad for intimsæben. Og så er jeg jo efterhånden blevet lidt af en helsefreak, som lovpriser alle de produkter der går uden om parfume, parabener og den slags, da det bare ér bedre for kroppen, og giver en god følelse af velvære efterfølgende! Følelsen af virkelig at være skånsom mod sin krop og pleje den optimalt, er fantastisk :-)

Alle disse produkter har en samlet værdi á 350 kr., så det er ikke fordi de er specielt dyre. Priserne ligger i et leje, hvor de fleste kan være med, og Vivag kan både købes på apoteket og i Matas. Der er hermed ingen undskyldning for ikke at give din krop det bedste alternativ ;-)

3 kommentarer

  1. Jeg har flere gange overvejet at få prøvet Vivag, da det jo er godt for kroppen, men har endnu ikke fået det gjort. Nu er jeg dog blevet ret sikker på, de skal prøves – specielt intimservietterne er jeg ret overbevist om, jeg ikke kan leve uden. Det lyder i hvert fald virkelig rart, at man lige kan blive frisket lidt op i menstruationsperioderne, uden at man skal gå i bad.

    1. Jeg kan varmt anbefale mærket i hvert fald, og står 100% inde for det. Og det er ikke noget jeg er blevet betalt for at sige ;-) men med så mange gode egenskaber, forholdsvis billig pris og godt for miljøet – så skylder man næsten sig selv i hvert fald at prøve det af.
      Og intimservietterne er jeg altså bare fan af :-)

      1. Jeg har i et års tid altid haft deres intimservietter i tasken, når jeg gik ud af døren, det er klart det bedste vivag produkt.

Skriv et svar

