SNAK!

image

Nogen af jer har nok stødt på det nye koncept SNAK, som først og fremmest har udgivet et spil, der skal få os til at snakke mere sammen.

Jeg har selv holdt lidt øje med projektet fra sidelinjen, og derfor takkede jeg selvfølgelig ja, da jeg blev tilbudt at få et spil jeg kunne prøve.
Desværre har den sidste tid – som I ved – været præget af sygdom, og jeg har ikke haft det store overskud til spilaftener med veninder og kæreste.
Ikke desto mindre er jeg dog ret nysgerrig på snart at få det testet, da det lyder spændende og ikke mindst sjovt! Og så er der et formål med det – dét kan jeg godt li’.

Udgangspunktet er et ganske almindeligt kortspil, men på nogle af kortene står der, ud over deres normale symboler, et ord – disse kaldes for “SNAK-Kort”.
Når en spiller spiller et SNAK-Kort, vil han eller hun vinde SNAK-brikken, og skal så fortælle, hvad hun/han har lyst til, inspireret af ordet på kortet. De andre spillere er velkomne til at spørge ind til det, som personen med SNAK-pinden taler om, men må ikke bryde ind med deres egen fortælling. Pointen med spillet er nemlig at kombinere et hyggeligt spil kort med en ramme for en god samtale.

Som folkene bag spillet selv fortæller, så kan dét at åbne op og fortælle med SNAK-pinden i hånden, både være sjovt og meningsfuldt, og det er altid op til den enkelte spiller, hvor meget han/hun ønsker at fortælle.
Joker-kortene er også en del af spillet, og bryder ind med små lege og regelændringer, som skaber et sjovt afbræk fra fortælling og samtale. Til spillet hører en regelbog, hvori der findes spørgsmål og inspiration til hvert emne, som kan hjælpe spillerne i gang med at snakke.
Spillet kan spilles af børn og voksne over 8 år, og tidsrammen for ét spil er ca 60 min.

Bag dette koncept står efterhånden en del forskellige mennesker, også en masse frivillige – og teamet kan stadig bruge flere, hvis nogen derude skulle være interesseret.

Netop nu er SNAK-folkene også igang med at udvikle en bog – jeg fik en lille smagsprøve med posten, og den kalder på mere skulle jeg hilse og sige :-)
SNAK siger selv, at det ikke en selvhjælpsbog med løsninger, svar og metoder, men nærmere en spejlbog. Den rummer en række portrætter af forskellige venskaber, som man så kan spejle sine egne i. Desuden indeholder den små indspark, både visuelle, kreative, personlige og filosofiske, om venskaber og hvad de kan indeholde.

Da jeg p.t står i en situation hvor jeg savner flere venskaber, og faktisk har oprettet en profil hos Venindeliv, har jeg særlig stor interesse i bogen, og glæder mig til den kommer på gaden.
Er du også blevet lidt mere interesseret i hele det her SNAK univers, så klik dig ind på SNAKSPIL, hvor du både kan læse flere detaljer om – og også købe – spillet, den kommende bog, menneskerne bag og en hel masse andet!

Skriv et svar

