20 ting du – måske – ikke vidste

image

Jeg har vist aldrig haft nogle deciderede facts om mig selv her på bloggen, så da jeg faldt over denne lille udfordring, tænkte jeg den skulle ha’ et skud. Synes det er temmelig underholdende at udfylde den slags, og samtidig læse hvad andre svarer.
Måske I derude lærer noget nyt om mig efter dette indlæg – det tror jeg faktisk I gør :-)

1. Jeg forlader aldrig mit hjem uden mine nøgler og min mobil. Sådan vil jeg tro det er for de fleste ;-) som regel har jeg også min medicin med mig.

2. Jeg er helt sikkert mest til Dr. Hauschka, som er et tysk, økologisk mærke der foruden makeup også laver hudplejeprodukter mm. Jeg blev især bekendt med det efter jeg fik job hos Helseriet, og nu er det mit absolut foretrukne mærke!

3. Liljer har i mange år været min favoritblomst, og vil nok blive ved med at være det. Gerne i alle mulige farver og arter.

4. Jeg tror ikke jeg kan vælge én, men H&M står højt på listen. Moderigtigt og fedt tøj til budgetpriser. Er dog også temmelig glad for Monki og Topshop.

5. All time greatest parfume må være J’adore fra Christian Dior. DKNY I diverse udgaver er jeg også ret vild med.

6. Flade sko! Ville ØNSKE jeg var bedre til høje hæle – virkelig – men lige gyldigt hvor meget jeg end øver og prøver, så ér jeg bare ikke god til det. Pumps og plateau/kilehæl kan fungere, men stiletter er no-go for min balance.

7. Jeg fik gode karakterer i sin tid :-) aldrig i fag som matematik, naturfag og den slags – men dansk, engelsk, tysk, historie mm. gik altid forholdsvist godt. Især dansk gav mig en del høje tal.

8. Jeg er lige nu gladest for farverne marineblå, bordeaux, karrygul og forskellige pastelfarver som fx mint og lys rosa.

9. Ikke mere nej. Jeg gjorde det en kort overgang på ca 8 måneder hvor jeg slet ikke drak alkohol. Men nu er jeg både blevet træt af smagen, samt bevidst om hvor skadeligt og usundt det meste af det er.

10. Nej! Jeg drak mig engang så stjernefuld i vodka og æblejuice, at jeg simpelthen ikke kan drikke æblejuice mere. Appelsinjuice har aldrig sagt mig noget. Jeg synes generelt ikke juice slukker min tørst. Hvis jeg skal være sund, kan jeg dog godt finde på at lave en hjemmepresset juice i min saft/juicepresser, med fx appelsiner, ananas, ingefær, agurk, æbler etc.

11. Ja :-) det kan nok diskuteres hvor god jeg er til det – crawl kan jeg slet ikke finde ud af det – med jeg elsker at svømme!

12. Nej, dét gør jeg ikke :-D Jeg elsker pomfritter. Og de skal spises med hænderne! (medmindre jeg får dem sammen med en grillkylling fx)

13. Det må – igen – blive Dr Hauschka :-) pt er jeg storforbruger af deres håndcreme.

14. Det er ikke noget som optager mig meget. Det gjorde det engang, men der er mange andre ting jeg hellere vil den dag i dag. Skulle jeg ende med at blive gift, skulle det helst være uden for kirken. Jeg har ikke lyst til at foregive at jeg tror på gud, for det ved jeg ikke helt om jeg gør.

15. Ja! Eller – det afhænger jo af hvad det sådan lige er der sker. Der er nogle ting som kan irritere mig meget og pisse mig gevaldigt af. Og så kan jeg godt blive rigtig sur og gal. Men jeg kunne aldrig finde på fx at vrisse af nogen uden at have en rigtig god grund.

16. Nej, det er jeg ALT for bange til ;-) jeg tror på der er et eller andet mellem himmel og jord, men jeg tør ikke opsøge det.

17. Jeg er meget bange for edderkopper. Ikke de helt små – mere -, men jeg kan nærmest besvime ved synet af sådan en jagtedderkop. Jeg er også bange for højder og for små, lukkede rum. Og at tale til store forsamlinger.

18. Nej, det sker heldigvis meget sjældent.

19. Ja, det har jeg faktisk. For snart tre år siden blev jeg indlagt med meget strenge mavesmerter mellem jul og nytår. Lægerne tog ikke mine smerter alvorligt, og først efter et døgn fandt man ud af, at jeg havde huller på min mavesæk. Pludselig skulle det gå meget stærkt. Fra smerterne starter til man får hullerne lappet, skal der helst gå maks 12 timer. Så alting var pludselig meget tæt på. Jeg havde ekstremt ondt, så jeg tænkte ikke på døden. Men jeg kunne se på mine omgivelser at det var alvorligt. Folk græd og var meget påvirkede. Her bagefter har jeg haft nogle traumer over det. Men dengang gik det så stærkt – og heldigvis nåede jeg at blive opereret inden det var for sent.

20. Nej :-) kort og godt drikker jeg ikke noget varmt, hverken the, kaffe eller kakao. Jeg bryder mig ikke om det. Suppe er heller ikke min favorit.

Skriv et svar

