Økologisk serum til god pris

Husker I mit indlæg om den lækre, vintervenlige creme fra Mádara?
Udover cremen, og den fine gaveæske, fik jeg kort tid efter også mulighed for at teste Mádaras nye serum.
Serum er ikke noget jeg endnu er voldsomt bekendt med, men nu har jeg testet denne i en periode.

image

Produktet hedder Time Miracle Serum, og er, som alt andet Mádara laver, naturligvis økologisk.
Den er baseret på urter og birkesaft, og er fri for silikone og mineralske olier. Rent faktisk er det den første serum på markedet som er 100% fri for silikone, hvilket jeg bestemt synes er værd at nævne.

Time Miracle Serum skulle kunne sikre en effektiv absorbering, og lover desuden en løftende og udglattende effekt. Samtidig indeholder den ekstrakter af blåbær, som gerne skulle forbedre blodcirkulationen i de små blodårer i huden, samt bygspirer, der har en antibakteriel virkning, og skulle være med til at kontrollere pigmentering.

Definitionen på en serum er en creme, der både kan bruges som en kur til at styrke og reparere huden i særligt belastede og udsatte perioder (fx her til vinter), eller som en daglig og naturlig del af din hudplejerutine. Brug den fx under både dag- og natcreme.

image

Selv har jeg brugt den hver aften efter at have renset min hud, lige inden jeg går i seng. Konsistensen er kølig, tynd og flydende – meget let at fordele i ansigtet og hurtig-absorberende som lovet. Den dufter kraftigt af birk og minder mig om en frisk dag i skoven. Min hud har taget godt imod cremen og nydt at få den smurt ind – det føles opfriskende og som et lille skud af ‘nyt liv’. Jeg skal nok prøve den i en periode på flere uger før jeg kan se endelige resultater, men jeg har undgået tør hud og urenheder i perioden mens jeg har brugt produktet.
Desuden er designet super fint og eksklusivt at se på. Flasken er i grønt, mat glas, forholdsvis tung og ligger godt i hånden, når man skal trykke cremen ud. Den pynter fint på badeværelset og behøves bestemt ikke gemmes væk :-)
Bedst af det hele ér altså bare at den er økologisk – det giver god samvittighed, samt en frisk følelse, at anvende Time Miracle Serum.

Prisen på 245 kr. for 30 ml lyder måske pebret for nogen – men faktum er, at serum ofte er et meget dyrt bekendtskab. Når man tager med i overvejelserne at denne både er økologisk og den første serum på markedet uden silikone, er det en rigtig god og tilnærmelsesvis billig pris – langt fra så dyr som en hel del andre slags serum.
Jeg vil vurdere, at dette er en serum hvor du får hvad du betaler for, og så lige lidt ekstra :-)
Den forhandles i Salling, Magasin, Helsemin, Greenskin, udvalgte helsekostforretninger og hos Helsam.

Læs mere om produktet og selve Mádara her.

Skriv et svar

