En ny start

image

Det er endnu en af de nætter hvor jeg ikke kan sove.
Tankerne kører, og der er mange af dem for tiden!
Det er ca. fire og en halv uge siden min morfar fik fred, og jeg var indlagt med angst for anden gang på kun to måneder.
Det går bedre med angsten, selvom jeg stadig har en del uro indeni. Jeg er begyndt at arbejde igen, og lever et næsten normalt liv igen. Næsten.
For lige nu hober flyttekasserne sig op overalt, og i går fik jeg med hjælp fra familien flyttet et stort læs møbler. Her i weekenden regner jeg med vi flytter de sidste ting, og fra i næste uge bor jeg så et nyt sted. Jeg er så spændt på hvordan kattene vil tage det. Og faktisk lidt nervøs. Det er 100% tilladt at have kat på min nye bopæl, men jeg er stadig nervøs for om de andre beboere nu også vil bryde sig om dem. De skal jo ud og rende i det nye miljø – den fælles gård, parkeringspladserne osv. Jeg håber bare, det hele kommer til at gå som det skal! Det bliver dejligt når alt er flyttet, og jeg kun bor ét sted – og kan gå og komme ordentligt på plads i ro og mag.

Til at starte med var det min hensigt kun at flytte for mig selv, og fortsætte forholdet til min kæreste, som jeg har været sammen med gennem lidt over to år nu. Vi er meget forskellige, men holder utrolig meget af hinanden. Vi har i løbet af de sidste år udviklet et fantastisk venskab. Men jeg har hårdt brug for struktur og orden omkring mig, hvilket kan være svært at få til at harmonerer, når man skal bo sammen med et andet menneske.
De sidste måneder har været svære for os begge pga. alle de store ting der er sket. Det er desværre endt med, at vi er gået fra hinanden for godt en uge siden nu. Vi taler stadig godt sammen, og der er ingen sure miner – men det er selvfølgelig både hårdt og sørgeligt.

Nu er jeg alene, og skal på en måde starte et helt nyt liv. I en ny lejlighed med en hel del nye ting – sådan er det jo, når man har delt alt med den man boede sammen med før – to katte, og en hård vinter i bagagen.
Det bliver underligt og måske også lidt ensomt. Sådan vil det i hvert fald uden tvivl komme til at føles noget af tiden – selvom der er både familie og gode veninder lige rundt hjørnet.
Men det er jo en helt ny tilværelse jeg starter, eller gen-starter – for sådan var det jo også før, jeg mødte min – nu eks – kæreste.

Oveni hatten har jeg reddet mig noget begyndende mavesår. Jeg er i forvejen lidt disponeret, fordi jeg for nogle år tilbage fik hul på mavesækken.
Nu har alle de hårde oplevelser i den sidste tid sat sig i maven igen, og jeg er påbegyndt noget medicin der gerne skulle nå at tage det i opløbet.
Jeg forsøger stadig at se fremad og tage en dag ad gangen. Der har været meget modgang på det sidste, men nu kommer foråret… Og derefter sommeren. Jeg håber, at tingene kun kan blive bedre herfra hvor jeg står nu! :-)

2 kommentarer

  1. Jeg ved aldrig hvad jeg skal skrive når folk slår op, men jeg håber at du har det godt.

    Det er træls med mavesår men det er godt at du har fundet ud af det nu fremfor senere hvor det vil være mere alvorligt.

    1. Tak Randi :-) jeg har det nogenlunde. Det er svært selvfølgelig – men prøver at se fremad. :-)

Skriv et svar

