DIY: Sættekasse

image

Det er blevet moderne igen med sættekasser, gerne i lyst træ. Mærker som fx Ferm Living laver nogle flotte, der har form som et hus, og nogle runde med vandrette hylder. De er desværre temmelig dyre.
Jeg faldt over en pæn sættekasse i Fakta i dag – til 179 kr. Jeg ved at Netto også sommetider har nogle til meget billige penge.
Jeg var ikke helt tilfreds med farvefelterne i den fra Fakta, men tænkte, at det kunne jeg nok selv gøre noget ved.

image

De lyse og mintfarvede felter synes jeg stod pæne som de var, så jeg nøjedes med at ændre de tre grønne.
Jeg fandt noget papir i min skønne Flow Book for paperlovers samt noget gavepapir fra Tiger (det harlekinfarvede).
Jeg målte op med en lineal, klippede ud og satte fast med en ganske almindelig limstift. Evt. kan man vælge noget tykt karton/pap i stedet, så kan det stå af sig selv i hylden, og lidt nemmere skiftes ud.
Kassen kom op på væggen, og lidt nipsting kom på plads :-)
Det tog mig få timer at sætte nye farver i kassen samt hænge den op.
Nemt, unikt og fremfor alt billigt!

image

image

image

image

2 kommentarer

  1. Karen Elisabeth · · Svar

    Jeg stod også og så på den sættekasse i går…

    Lækker udgave du har fået lavet

    1. Tak Karen :-) jeg er også godt tilfreds. Den grønne farve var ikke lige mig ;-)

Skriv et svar

