Kys det nu, det satans liv

image

Der sker ting og sager i mit liv på nuværende tidspunkt.
Det sidste halve år har uden tvivl været den værste omgang i mit liv i mange år; en periode præget af angst, sygdom og afsked. En syg far, en døende morfar, en flytning og et break-up, som samtidigt skulle balanceres med job og pludselige angstanfald med indlæggelser til følge.

Men sommeren har været god ved mig. Solen har skinnet i mere end én forstand. Mit netværk har været en utrolig støtte, og familie samt venskaber er kun blevet styrket igennem den sidste tid.
Med det seneste halve års hændelser har jeg kunnet sortere en del mennesker fra – i nøden lærer man i sandhed hvem éns nærmeste er – men samtidig også knytte endnu stærkere bånd til de der blev.

Bloggen er stadig højt prioriteret hos mig, men jeg har ikke haft det sædvanlige overskud til den i løbet af det sidste halvår. Der er blevet slækket en del på loppefund og kreative input, til fordel for meget personlige indlæg om sorg og angst. Det har været vigtigt for mig at kunne skrive om disse ting, også selvom jeg måske har hægtet et par faste læsere af på vejen, iogmed indholdet herinde har ændret sig lidt – fra det hovedsageligt kreative og genbrugs-mindede til det mere dybe og livsaktuelle.
Det var en nødvendig fase jeg skulle igennem; måske er jeg stadig igang med den. Men med efteråret så småt trippende i kulissen, mærker jeg også trangen til de kreative sysler igen.
Jeg har atter fået mere ro på livet. Det er så småt ved at stabilisere sig ovenpå en orkan af voldsomme hændelser, og jeg har endda fundet kærligheden igen.
Det er stadig nyt og dermed også skrøbeligt, men jeg glædes over alt det dejlige der følger med, når man forelsker sig i en, der gengælder sommerfuglene i maven.
Vi bor desværre langt fra hinanden, men langdistanceforhold er trods alt noget jeg har prøvet før, og er ret godt rustet til.

image

Weekenden har jeg tilbragt hos ham. Jeg har været til rus-fest på hans skole/kollegie og været alt for fuld, men også haft det alt for sjovt. Jeg har været med i skoven for at finde svampe, jeg har nydt at nogen har opvartet mig med mad og hygge, jeg har haft nogle fantastiske samtaler og set en eminent film (“Mary & Max” – go see!).
Jeg oplevede også et helved af den anden verden, da jeg søndag aften ovenpå skybrud vendte snuden mod Fyn – jeg troede aldrig jeg skulle komme hjem igen, for det halve af Sjælland stod under vand, og ingen toge kørte som de plejede.
Men efter en del timer på farten vendte jeg træt og indtryksmættet hjem til et par dejlige forældre som stod klar med et lift hjem til lejligheden, hvor Sif katten ventede utålmodigt på mig.

I dag har jeg fordøjet den sidste tids mange indtryk. Jeg har været træt, lidt letpåvirkelig og emotionel, men også glad og let.
Jeg har besluttet mig for et besøg i mit elskede og højt savnet lokale genbrugscenter når de holder åbent onsdag, og hvis jeg finder nogle skatte, vil I blive spammet godt til med billeder herinde. Præcis som det hører – og altid har hørt sig til – på Fantastiske Fund :-)

Godnat, og tak fordi I læste med <3

2 kommentarer

  1. Mie Christensen · · Svar

    Hvor er det dejligt at høre, at det går fremad igen, det har sørme været en hård periode, du har været igennem!
    Og selvom jeg allerede har skrevet det på IG, så Tillykke med kærligheden.

    1. Tak for din søde hilsen Mie – både her og på IG. Det varmer! :-)

Skriv et svar

