Knæk cancer!

I denne uge har TV2 fokus på kræft med deres kampagne “Knæk cancer”. De tager Danmark rundt og samler penge ind samt oplyser om forskellige kræftsygdomme. I går var de i Svendborg hele dagen, så jeg tog ned i byen og deltog i arrangementet. Kampen mod kræft er selvsagt noget der ligger mig meget på sinde. I februar mistede jeg min morfar til kræft i bugspytkirtlen – for et år siden anede vi ikke engang, at han var syg. I 1998 mistede jeg min mormor til lungekræft; hun havde tidligere også været ramt af brystkræft og mistet det ene bryst. For endnu længere tid siden døde min farmor af en svulst i hjernen. Derfor købte jeg i går en såkaldt lyspose – den kostede 50 kr., og pengene går til Knæk cancer. Om aftenen blev den placeret sammen med en masse andre lysposer, og alle havde skrevet på hver deres pose hvem de hver især tændte lys for. Jeg synes idéen er meget smuk. Foruden initiativet med lysposerne kunne der også købes kræftforebyggende mad, laves græskarhoveder og man kunne besøge Knæk cancer bussen for at få et sundhedstjek.

Det er SÅ vigtigt at vi støttet kampen mod kræft. Det er vigtigt vi samler penge ind til forskning – så bedre behandling bliver en realitet. Og det er vigtigt vi husker på dem der har kæmpet og som vi har mistet. Kampagnen kører ugen ud, og det er muligt at støtte med mange forskellige slags beløb, alt efter hvad pengepungen rækker til. Tænd for tv2 i aften og se hvordan du gør.

DSC_4938

DSC_4933

DSC_4934

DSC_4936

DSC_4937

DSC_4939

Skriv et svar

