En anbefaling

Her søndag aften vil jeg gerne komme med en anbefaling. Den er til alle jer, der ligesom jeg indimellem kan føle jer lidt ensomme.
Størstedelen af mine veninder er desværre rykket til hovedstaden, og derfor kan der indimellem godt føles lidt tomt i mit liv.
Heldigvis har jeg et par få gode veninder tilbage hvor jeg bor – men jeg kunne bestemt godt bruge flere.
Især nu hvor jeg går arbejdsløs, mærker jeg at jeg ofte er alene.

Det er lidt af et tabu at indrømme man er ensom, men hvis man ikke snakker om det eller prøver at gøre noget ved det, kommer man det ikke til livs.
Så for nylig tog jeg tyrene ved hornene, og meldte mig ind på en såkaldt venindeside – http://www.venindeliv.dk – som har til formål at føre nye veninder sammen.
Jeg oprettede et event hvor jeg inviterede til en hyggeaften hos mig med efterfølgende bytur, og så kunne folk så melde sig til. Jeg postede samme event i en gruppe på Facebook –  “Veninder søges”, hedder den – og vi endte med at være ialt fem piger hos mig sidste lørdag aften; tre af dem havde jeg aldrig mødt før!
Det var rigtig grænseoverskridende, og jeg spiste stortset intet til aftensmad den dag, fordi jeg var så nervøs.
Men ved I hvad? Aftenen blev en stor succes! Vi kom så godt ud af det med hinanden alle sammen, og i den sidste uge der er gået, har jeg endda haft mødtes med flere af dem igen. Senest til en hyggelig brunch i dag.

Så hvis du har det lidt ligesom jeg, kan jeg kun anbefale at du springer ud i det.
Venindeliv.dk er et rigtig godt udgangspunkt med mange fine muligheder, og det er helt sikkert ikke sidste gang jeg mødes med nogen derinde fra :-)

Skriv et svar

